Grand Prix Abu Dhabi, 25. november 2017

Skvelá taktika doviedla Igora Bukového k najvyššej méte!

Konečné poradie seriálu Carrera DTM 1/32 Open (Poradie T-3)
1. Igor Bukový 251 bodov                   4. Braňo Blahušiak 193 bodov
2. Alex Lacúch 243 bodov                 5. Michal Miškolci 181 bodov
3. Adam Drška 222 bodov                 6. Miroslav Škrabák 159 bodov

Obaja kandidáti na celkové prvenstvo zmenili svoje modely pre posledný pretek. Igor si vybral Corvettu, s ktorou jazdil začiatok seriálu, Alex dal prednosť svojmu osvečenému Mercedesu, s ktorým získal najväčšie úspechy. Skvelé druhé miesto Braňa Blahušiaka.

Spoločná fotka prítomných po dojazde vzrušujúceho posledného preteku Carrera DTM 1/32 Open 2017...

Dramatičnosť celého seriálu i posledných pretekov by nám mohla závidieť i Formula 1. Pred poslednými pretekmi boli v hre o celkový titul ešte traja pretekári s minimálnym bodovým odstupom. Tretiemu pretekárovi v poradí, Adamovi Drškovi, však účasť v rozhodujúcom boji prekazil zdravotný zákrok takže sa bitka sústredila na duel Alexa Lacúcha a Igora Bukového. Kto koho porazí, bude víťaz celého seriálu.
A veru obidvaja neponechali nič náhode a vsadili na istotu. Alex spojazdnil svoj starý osvedčený Mercedes a vybavil ho neskutočne rýchlym motorom. Igor po úžasných výkonoch svojho BMW, s ktorým vyhral mnohé posledné preteky, zvoli pre istotu starú osvedčenú Corvettu, ktorá mala motor v lepšej kondícii ako v dožívajúcom BMW, ale najmä mala lepšie jazdné vlastnosti, čo mu malo pomáhať odrážať Alexove útoky.

Už kvalifikácia jasne ukázala, o čo v dnešných pretekoch ide a kto je v súčasnosti najrýchlejší. Víťazstvo Alexa pred Igorom je už rovnako samozrejmé ako Hamiltona pred Vettelom. To, že tretí najrýchlejší čas v kvalifikácii zajazdil mladý Verstappen - skvelý Majo Horváth, tiež už nikoho neprekvapilo.

Semifinále A už naznačilo rozloženie síl do finále, keď ho vyhral Igor pred Alexom a Braňom. Braňo pritom mohol v pohode i vyhrať, ale po piatej jazde odišiel od dráhy s vedomím že je koniec. Kým sa vrátil a zapojil ovládač, stratil 3 kolá...
Semifinále B povinne odkrúžil na 1. mieste Michal Miškolci s pomalým motorom a skvelo zajazdil stále rýchlejší Adam Kučera v Semifinále C. Postup do finále však bol už nad sily bratov Herbrychovcov, ktorí sa zatiaľ len zoznamovali s technikou modelov Carrera DTM.

Finále B vyhral suverénne Majo Horváth pred výborným Tomášom Kameništiakom a skvelým Adamom Kučerom.

Súboj o celkové prvenstvo medzi Alexom Lacúchom a Igorom Bukovým vo Finále A.
Lepšiu psychickú pohodu po vyhratom semifinále a začiatkom na červenej dráhe narúšalo Igorovi vedomie, že sa mu model po štarte pomaly rozbiehal, čo si všimol v posledných jazdách v semifinále. Preto Igor na poslednú chvíľu vymenil ovládač a odštartovalo sa. Lenže chyba bola v Igorovom aute. Kým ostatní finalisti prešli prvého pol kola, Igorove auto ešte len pomaly opúšťalo štartovaciu čiaru. Nakoniec sa rozbehlo a Igor prvú jazdu dojazdil so stratou len 1 kolo oproti Alexovi. Teraz by bol víťazom Alex. V druhej jazde však Igor zajazdil famóznych 32 kôl a dostal sa do čela s náskokom 1 kola pred Alexom. Potom však zabral Alex a výkonom 31 kôl na zelenej sa dostal tesne pred Igora, ktorý na modrej pomalšej dráhe stratil 1 kolo. V polovičke finále bol tak v čele Alex o pol kola pred Igorom. Štvrtou jazdou sa Igor na žltej rozbehol, kým Alexa modrá spomalila a opäť si vymenili miesta. Posledné dve jazdy však staršia karoséria Alexovho Mercedesa začala robiť problémy. Vypadnuté skrutky, uvoľnená karosérie, bodyčky od pretekárov i let mimo dráhy náhle spomalili Alexov boj o porazenie Igora. V tejto piatej jazde najazdil Alex na žltej "len" 29 kôl, kým Igor na oranžovej zaklincoval opäť 32 kôl! Aj tak je neuveriteľné, že Alex s toľkými problémami v tejto jazde dokázal vykrúžiť tých 29 kôl...
Poslednou jazdou si Igor na bielej už len "kontroloval - avšak v neuveriteľnom tempe" náskok 4 kôl pred Alexom, čo sa mu i podarilo. Alex skončil napokon tretí, lebo ho po osudnej piatej jazde predbehol skvelý Braňo Blahušiak a zaistil si 2. miesto v týchto pretekoch.

Dlhý ale vynikajúci seriál 2017 skončil. Vzhľadom k tomu, že sa jednalo o prvú automodelársku akciu v Martine po 38 rokoch! možno ho považovať za mimoriadne úspešný. Prispeli k tomu najmä všetci zúčastnení martinskí pretekári i pretekári z Dolného Kubína, Púchova, Revúcej, Košíc, Vsetína i súčasní a budúci sponzori.

Verím, že v roku 2018 sa nám podarí pokračovať a ponúknuť Vám ešte atraktívnejšie kategórie, preteky a ceny.

Aby sa nezabudlo, odovzdávanie cien za celkové poradie v seriáli prebehne 16. decembra po skončení posledných verejných pretekov August-December 2017 Martinská hodinovka - Memoriál Fera Boháča.

Kvalifikácia

1. Alex Lacúch 5,254 s                         2. Igor Bukový 5,294 s                  3. Marián Horváth 5,331 s

Semifinále A                                          Semifinále B                                    Semifinále C
1. Igor Bukový        123,3 kôl             
  1. Michal Miškolci         117 kôl           1. Adam Kučera     107,8 kôl
2. Alex Lacúch        120,6 kôl                2. Ľubo Kameništiak    113,7 kôl        2. Peter Jurík        104,8 kôl
3. Braňo Blahušiak  120,4 kôl                3. Tomáš Kameništiak 110,7 kôl        3. Tomáš Škrabák   99,4 kôl

Finále A                                                  Finále B

1. Igor Bukový          185 kôl                 1. Marian Horváth        172,6 kôl
2. Braňo Blahušiak   183 kôl                 2. Tomáš Kameništiak 166,7 kôl
3. Alex Lacúch          181  kôl                 3. Adam Kučera           160   kôl  

Grand Prix Brazília, 11. november 2017

Neskutočný finiš Igora Bukového ho vyšvihol na 2. miesto v seriáli!

Celkové poradie seriálu Carrera DTM 1/32 Open (Poradie T-3)
1. Alex Lacúch 228 bodov            4. Braňo Blahušiak   175 bodov
2. Igor Bukový 226 bodov           5. Michal Miškolci     171 bodov
3. Adam Drška 216 bodov            6. Miroslav Škrabák 147 bodov

Sympatický počin Magic Racing Teamu, keď neaplikoval týmovú réžiu, známu z Formula 1 a dovolil Petrovi Juríkovi skončiť pred vlastným týmovým kolegom Alexom Lacúchom, bojujúcim o celkové víťazstvo...

Alex Lacúch robí čo sa dá, aby udržal svoju prvú pozíciu v seriáli.

Predposledné preteky seriálu potvrdili silu jednotlivých favoritov. Igor Bukový (2. T-3) pokračuje v excelentnej forme a útočí na celkové víťazstvo. Alex Lacúch (1. T-3) jazdí vysoký štandard, aby si udržal vedenie v seriáli. Na Adamovi Drškovi (3. T-3) vidieť stratu motivácie nepresvedčivými jazdnými výkonmi i chýbajúcimi bodmi v dôsledku nepochopiteľného vynechania jedného z posledných pretekov. A Peter Jurík jazdí podľa počasia.

Réžiu pretekov mal teraz plne v rukách Igor Bukový. Najprv nechal Alexa vyhrať kvalifikáciu a Petra Juríka semifinále. Keď si potom pozriete vývoj finále, uvedomíte si, že už bolo plne v jeho réžii a najlepším výsledkom v protismere nenechal nikoho na pochybách, že je momentálne najrýchlejší.

Výborne zajazdil Semifinále B Gusto Musl z Košíc, napriek tomu, že si len zvykal na zapožičané BMW od Michala Miškolciho. To, že model má však za sebou už celú sezónu sa prejavilo vo finále, keď Gusto musel meniť motor a riešiť uvoľnenú karosériu počas jazdy... 

Finále B bolo excelentnou záležitosťou jeho víťaza Adama Kučeru, ktoré vyhral v osobnom rekorde v protismere pred skúseným Jozefom Rujákom.

Dnešnými pretekmi sa Igor dostal na druhé miesto v seriáli, len 2 body za vedúceho Alexa a 10 bodov pred tretieho Adama Dršku. O celkovom víťazovi z 3 kandidátov tak rozhodnú až posledné preteky.

Kvalifikácia
1. Alex Lacúch 5,410 s            2. Igor Bukový 5,492 s              3. Adam Drška 5,557 s

Semifinále A                                                  Semifinále B
1. Peter Jurík    119,4 kôl                               1. Gusto Musl           109,3 kôl

2. Alex Lacúch  117,5 kôl                                2. Adam Kučera       103,8 kôl
3. Igor Bukový   117,1 kôl                                 3. Evka Miškolciová 101,3 kôl

Finále A                                                          Finále B

1.  Igor Bukový  180,6 kôl R                          1. Adam Kučera      156,8 kôl
2. Peter Jurík     175,9 kôl                              2. Jozef Ruják         155,9 kôl
3. Alex Lacúch   175,1 kôl                               3. Michal Kučera     154,9 kôl  

Grand Prix Mexiko, 28. október 2017

Štvrté víťazstvo dominantného Igora Bukového!

Celkové poradie seriálu Carrera DTM 1/32 Open (Poradie T-3)
1. Alex Lacúch      213 bodov                                 4. Braňo Blahušiak  175 bodov
2. Adam Drška     204 bodov                                5. Michal Miškolci    171 bodov
3. Igor Bukový      201 bodov                                6. Miroslav Škrabák 143 bodov

Igor Bukový sa nekompromisne dotiahol do prvej trojky a vyzerá to, že to tam ešte riadne zamieša...

Adam Drška pomaly doťahuje bodovú stratu na Alexa Lacúcha.
S vynikajúco pripraveným Mercedesom prekonal absolútny rekord dráhy.

Ešte pred týmto pretekom bolo vidieť, že seriál sa blíži k svojmu vyvrcholeniu a pretekári si pripravovali svoje modely s neuveriteľnou precíznosťou. Pred poslednými tromi pretekmi ide skutočne už o všetko. 
Adam Drška vypiplal svoj nový Mercedes (v poradí už zrejme tretí) do dokonalosti a na doraz. Mirko Škrabák nenaučil ešte jazdiť svoj nový Mercedes spoľahlivo, preto podnikol zúfalý krok. Zobral Tomášove BMW M4, presypal do neho všetko zo svojho Mercedesa a čakal, ako to pôjde. Nezaháľali ani juniori Larsen a Horváth, ktorí si svoje autá vylepšili ešte viac.
Že to z útokom na prvé miesto v seriáli myslí vážne Adam Drška potvrdilo jeho prekonanie absolútneho rekordu dráhy v kvalifikácii. Nový rekord dráhy ustanovil na 5,122 s!!!
Kým ešte sa semifinále podarilo vyhrať Braňovi Blahušiakovi pred Igorom Bukovým, finále si Igor už nenechal ujsť. Napriek očakávanému poklesu výkonu jeho motora sa mu podarilo udržať prvú pozíciu od začiatku až do konca. Preteky vyhral a upevnil svoju tretiu pozíciu v celkovom poradí seriálu. Druhý Braňo Blahušiak a tretí Miro Škrabák tentoraz nestačili jeho tempu.
Vynikajúco jazdili juniori Majo Horváth a Patrick Larsen, ktorí si zlepšili svoje finálové výkony. Absolutórium však patrí Petrovi Juríkovi, ktorí vynikajúcou jazdou vo finále mohol skončiť na 3. mieste. Dvakrát uvoľnená karoséria však prekazila jeho nádej na vynikajúce umiestnenie a skončil napokon výbornom piatom mieste.
Adam Drška vo finále už nedokázal držať krok s rýchlejšími, ale svojim štvrtym miestom sa na 9 bodov priblížil k lídrovi seriálu Alexovi Lacúchovi.

Kvalifikácia
1. Adam Drška 5,122 s R                  2. Braňo Blahušiak 5,254 s                  3. Igor Bukový 5,348 s

Semifinále A                                                              Semifinále B
1. Braňo Blahušiak 125,0 kôl                                   1. Miro Škrabák        121,6 kôl

2. Igor Bukový         124,9 kôl                                   2. Ľubo Kameništiak 118,7 kôl
3. Peter Jurík           121,0 kôl                                    3. Marián Horváth     117,6 kôl

Finále A                                                                     Finále B

1. Igor Bukový         187,6 kôl                                   1. Patrick Larsen   176,3 kôl
2. Braňo Blahušiak  186,4 kôl                                   2. Marián Horváth 173,7 kôl
3. Miro Škrabák       183,3 kôl                                   3. Jozef Ruják        163,0 kôl  

Grand Prix USA, 21. október 2017

Braňo konečne vyhral šiltovku Carrera!

Celkové poradie seriálu Carrera DTM 1/32 Open (Poradie T-3)
1. Alex Lacúch   208 bodov                            4. Michal Miškolci   166 bodov
2. Adam Drška  192 bodov                             5. Braňo Blahušiak 157 bodov
3. Igor Bukový   176 bodov                             6. Vlado Rolík         132 bodov

Braňo Blahušiak sa stal 6. víťazom niektorého z pretekov tohtoročného seriálu.

Štart finále A - druhú polovicu tohtoročného seriálu ovládli modely BMW M4 DTM.

Všetci víťazi tohtoročného seriálu:
Adam Drška - 4x, Alex Lacúch - 3x, Igor Bukový - 3x, Vlado Rolík - 2x, Michal Miškolci - 2x, Braňo Blahušiak 1x
To, že hviezdy boli dnes naklonené Braňovi Blahušiakovi sa ukázalo už v kvalifikácii, kde si Braňo vylepšil svoj rekordný Laptime a skončil hneď za Igorom Bukovým, ktorému auto už nešlo tak ako v minulých pretekoch. Veru, nič netrvá večne, ale Igor sa s tým poctivo popasoval a tlačil až do konca čo to dá. A vyplatilo sa mu to. 
Semifinále A ale už vyhral Braňo pred Alexom a Igorom. V Semifinále B sa nezvyklo ocitli aj Miro Škrabák s Adamom Drškom. Obsadili však prvé dve miesta a podarilo sa im dostať do Finále A.
Vo Finále B suverénne dominoval Patrick Larsen so svojim žltým BMW i napriek tomu, že to bol jeho prvý štart v seriáli DTM. Hneď za ním skončili skvelí bratia Kučerovci, z ktorých úspešnejší bol kľudnejší Michal.
Finále A si tentokrát Braňo Blahušiak vychutnal až do konca. Jeho tempu stačil len Igor Bukový ale Braňo poslednou jazdu na bielej zaklincoval svoje víťazstvo, keď ho zvýšil o 2 kolá. Igor po statočnej jazde skončil na 2. mieste aj s penalizáciou 1 kola za nesprávne nasadený model na štarte finálovej jazdy. Dôležité však je, že sa mu podarilo stiahnuť 35 bodovú stratu na Adama Dršku na 16 bodov... Smolu so šťastným koncom mal Alex Lacúch, ktorému v poslednej jazde uletela karoséria z jeho BMW. Opravou stratil pár kôl, prepadol sa na 4. miesto ale stíhacou jazdou na oranžovej dokázal v posledných sekundách poslednej jazdy dobehnúť a predbehnúť Michal Miškolciho a získal svoju tretiu pozíciu späť.

Pred nami je Veľká cena Mexika, ktorú z určitosťou vynechajú Alex Lacúch a Michal Miškolci ako aj bratia Kučerovci. Je to mimoriadna príležitosť pre ostatných získať cenné body do seriálu.
Nič ešte nie je definitívne, prvé tri miesta v seriáli sú stále k dispozícii. Teoretickým víťazom sa ešte môže stať i Braňo Blahušiak, momentálne na 5. pozícii a bronzový môže byť dokonca i Mirko Škrabák na 7. mieste...

Kvalifikácia
1. Igor Bukový     5,242                   2. Braňo Blahušiak    5,332 s                   3. Alex Lacúch  5,442 s

Semifinále A                                                        Semifinále B
1. Braňo Blahušiak   125,3 kôl                            1. Miro Škrabák   120,6 kôl

2. Alex Lacúch           124,1 kôl                             2. Adam Drška     116,6 kôl
3. Igor Bukový           123,2 kôl                            3. Adam Kučera    111,6 kôl

Finále A                                                                Finále B

1. Braňo Blahušiak    190,0 kôl                           1. Patrick Larsen 170,0 kôl
2. Igor Bukový            187,3 kôl                            2. Michal Kučera  164,2 kôl
3. Alex Lacúch            181,4 kôl                            3. Adam Kučera   161,6 kôl  

Grand Prix Japonsko, 7. október 2017

Igor Bukový po ďalšom víťazstve sa prebojoval na 3. miesto. Alex finišoval vo Finále B!

Celkové poradie seriálu Carrera DTM 1/32 Open (Poradie T-3)
1.  Alex Lacúch      193 bodov                      4. Michal Miškolci       154 bodov
2. Adam Drška      186 bodov                      5. Vlado Rolík             132 bodov
3. Igor Bukový       158 bodov                      6. Braňo Blahušiak     132 bodov

1. Igor Bukový          25 bodov
2. Braňo Blahušiak   18 bodov
3. Peter Jurík             15 bodov   

Igorove nedostihnuteľné BMW M4 na svojej víťaznej výprave.
Ako dlho mu ten motor ešte vydrží?

Dvakrát prekonaný rekord dráhy, problémy lídra seriálu a prekvapivá neúčasť druhého pretekára v absolútnom poradí. Tak by sa dala charakterizovať naša Veľká cena Japonska.
Najprv Igor Bukový zlepšil svoj rekord dráhy v kvalifikácii na čas 5,127 s, ktorý vzápätí atakoval Michal Miškolci ale neúspešne. Zaostal len 1 tisícinu sekundy a zlepšil si svoje maximum na 5,128 s.
Naopak v kvalifikácii sa nedarilo Alexovi Lacúchoví, ktorý sa dostal len do Semifinále B. To už s prehľadom vyhral ale na Finále A to nebolo, tak sa trápil ďalej.
Vynikajúce preteky zajazdil Braňo Blahušiak. Tretie miesto v kvalifikácii, druhý v Semi A a vo Finále A dokonca útočil i na Igora. V poslednej jazde však silnejšie nervy i vyjazdenosť Igora prevážili, Braňo stratil 3 kolá a skončil druhý. Vynikajúce tretie miesto získal Peter Jurík a rozhodlo sa o tom až v poslednej jazde, keď Mirko Škrabák na červenej nedokázal odolať Petrovmu útoku na zelenej.
Alex Lacúch sa celý čas trápil s menej výkonným motorom i s častým vypínaním dráhy vo Finále B. Nakoniec skončil na peknom 5. mieste a zvýšil svoj náskok pred druhým Adamom Drškom.
Smoliarom pretekov bol Michal Miškolci. Po výbornej kvalifikácii sa pred finále rozhodol k výmene zberačov a zadných pneumatík na svojom aute, čo ale nestihol v minútovom warm-up a musel to dokončovať počas jazdy. Strata 11 kôl zo začiatku finále sa však už nedala dobehnúť. Cenná skúsenosť pre Michala.

Teším sa na ďalšie preteky Grand Prix USA. Všetko je stále otvorené.
Dokáže už Braňo so svojim extrémne rýchlym BMW konečne poraziť Igora, ktorého motor už pomaly dosluhuje?
Dokáže Alex stabilizovať výkon svojho auta, aby si dokázal udržať vedeniu v seriáli až do konca?
Zabojuje Adam Drška o návrat do čela seriálu?

Kvalifikácia
1. Igor Bukový 5,127 s  R                             
2. Michal Miškolci 5,128 s                   3. Braňo Blahušiak 5,373 s

Semifinále A                                                 Semifinále B
1. Igor Bukový              128,8 kôl                  1. Alex Lacúch         115,3 kôl

2. Braňo Blahušiak       124,0 kôl                  2. Evka Miškolciová 108,4 kôl
3. Miroslav Škrabák      121,4 kôl                   3. Michal Kučera      104,7 kôl

Finále A                                                          Finále B

1. Igor Bukový              187,7 kôl                   1. Alex Lacúch          177,0 kôl
2. Braňo Blahušiak       185,1 kôl                    2. Evka Miškolciová 156,8 kôl
3. Peter Jurík                183,7 kôl                    3. Adam Kučera       151,6 kôl 

Grand Prix Malajzia, 30. september 2017

Malajziou otriasali neuveriteľné rekordy Igora Bukového, Alex sa fakticky prebojoval do čela seriálu.

Celkové poradie seriálu Carrera DTM 1/32 Open (Poradie T-3)
1.  Alex Lacúch      183 bodov                        4. Igor Bukový         133 bodov
2. Adam Drška      180 bodov                       5. Vlado Rolík          132 bodov
3. Michal Miškolci  148 bodov                       6. Braňo Blahušiak  114 bodov

1.  Igor Bukový    25 bodov
2. Alex Lacúch      18 bodov
3. Michal Miškolci  15 bodov  

Excelentné Igorove BMW M4 v popredí, hneď za ním Alexov polepený Mercedes po dramatických pretekoch.

Posledná tretina seriálu pod náporom kanonády najťažšieho kalibru.
Najprv v kvalifikácii exceloval Michal prekonaním absolútneho rekordu dráhy na 1 kolo. Čas mu však nebol uznaný, pretože riaditeľ pretekov zistil chýbajúci kryt batožinového kufra na jeho BMW. Možno by na rekord zaútočil i Alex, ale ten jazdil s 5g závažím, ako penalizáciou za chýbajúce predné svetlomety, ktoré si pri preberaní nestihol namontovať včas. Za týchto okolností si najlepší čas a výhodnú pozíciu do semifinále zaistil Igor Bukový v skvelom čase 5,233 s.
V Semifinále B výborne zajazdil Peter Jurík a ako jediný sa prebojoval do áčkového Finále. Môže za to ďakovať i Alexovi, ktorého problémy pokračovali aj v Semifinále A. Hneď v prvej jazde mu auto prestalo ísť a oprava odpadnutého kábliku k motoru ho stála celú jednu jazdu, čo pre neho znamenalo účasť vo Finále B. Navyše v poslednej jazde mu auto výrazne spomalilo a bolo jasné, že na finále musí nasadiť nový motor, ktorý však nemal. Našťastie mu motor zapožičal usporiadateľ, Alex ho počas warm-up namontoval a finále B s prehľadom vyhral v novom rekorde v počte najazdených kôl. Vynikajúco si vo Finále B počínali mladí pretekári Adam Kučera, ktorý skončil len o jedno kolo pred mladučkým Tomášom Škrabákom na svojom zbrusu novom AMG Mercedese Haribo GT3. Nečudo, veď Adam mal tentokrát lepšie pripraveného svojho Mercedesa.
Finále A vyhral s prehľadom Igor Bukový, ktorý prekonal Alexa a ustanovil nový rekord pre Finále = 195,4 kôl !!! Povedal by niekto ešte pred dvomi týždňami, že takýto výkon sa dá dosiahnuť? Druhý došiel do cieľa Michal Miškolci, ktorý finále začínal z piateho miesta. Alexa neprekonal, takže skončil napokon tretí.

Kvalifikácia
1. Igor Bukový 5,233 s 
                           2. Alex Lacúch 5,349 s                   3.  Adam Drška 5,355 s

Semifinále A                                                        Semifinále B
1. Igor Bukový          129,7 kôl                              1. Peter Jurík      117,0 kôl

2. Michal Miškolci     125,8 kôl                             2. Adam Kučera  108,4 kôl
3. Miroslav Škrabák  122,4 kôl                             3. Jozef Ruják     104,1 kôl

Finále A                                                               Finále B
1.  Igor Bukový         195,4 kôl                            1. Alex Lacúch      191,0 kôl
2. Michal Miškolci     188,4 kôl                           2. Adam Kučera     160,3 kôl
3. Adam Drška          182,8 kôl                           3. Tomáš Škrabák  159,4 kôl

Grand Prix Singapur, 16. september 2017

Zemetrasenie na čele seriálu? Rovnaké poradie ako na GP Talianska!

1. Michal Miškolci   25 bodov
2. Igor Bukový         18 bodov
3. Miroslav Škrabák 15 bodov 

Aj v opačnom smere dominovali opäť modely BMW M4 DTM pretekárov teamu Jeem Racing.

Desať pretekárov predviedlo najrýchlejšie preteky v obrátenom smere v tohtoročnom seriáli. DTM
Kvalifikácia opäť potvrdila, že preteky sa stále zrýchľujú. Pôvodný rekord v obrátenom smere držal Vladko Rolík 5,465 s a prekonali ho hneď traja pretekári, z ktorých Alex Lacúch ustanovil nový rekord s časom o 0,113 s lepším.
V semifinále B jazdil výborne Michal Kučera s požičanou Corvettou s ktorou jazdil poprvýkrát. Len nedostatok skúsenosti ho pripravil o lepšie umiestnenie. Preto si Michal Corvettu zarezervoval na ďalšiu GP a po dostatočnom tréningu by mohol už naplno konkurovať svojmu bratovi Adamovi s jeho AMG Merceresom.
Semifinále A bolo trápením pre Mirka Škrabáka, ktorý za celých 12 minút čistej jazdy ani raz nevypadol. Tlačil čo to dá, ale z motora jeho AMG Mercedesu nedokázal vytlačiť vyššiu rýchlosť. Preto jeho druhé miesto bolo skôr prekvapením, ako i tretie miesto Alexa, ktorý nakoniec predbehol Igora Bukového.
Vo Finále B sa na čele usadil Michal Kučera a držal pozíciu až do poslednej jazdy, v ktorej ho nakoniec predbehla vynikajúco finišujúca Evka Miškolciová prvýkrát na BMW Z4 GT3 a Jozef Ruják s AMG Mercedesom.
Finále A bola náramná podívaná. Ešte pred začiatkom finále, počas zahrievacej prvej minúty tréningu, Mirko Škrabák dokázal vymeniť motor vo Mercedese z BMW svojho syna Tomáša (Ešteže motory sú rovnaké). Hneď od prvej jazdy sa do čela dostal Igor Bukový na BMW M4 DTM a držal pozíciu až do poslednej jazdy. Vynikajúco mu sekundoval Alex Lacúch na druhom mieste, ktorý po 4. jazde strácal na neho len 1 kolo. Rozhodujúca však bola 5. jazda, v ktorej Michal na oranžovej najazdil 32 kôl (vyjadril sa, že šiel totálne na doraz), stiahol stratu 2 kôl na Igora a dostal sa s ním na čelo pretekov. V tejto jazde technické problémy s karosériou opäť spomalili Alexa, ktorý klesol tak, že už nemohol útočiť na víťazstvo. Posledná 6. jazda rozhodla o všetkom. Michal na bielej a jeho rivali Igor na žltej a Alex na červenej. Čo si viac mohol priať? Michal sa dostal čoskoro pred Igora o pol kola, a udržiaval malý náskok až do cieľa.  Igor tak skončil druhý a Alex sa nakoniec nemohol ubrániť skvelo finišujúcemu Mirkovi Škrabákovi, ktorý sa predral na 3. miesto. Alex skončil štvrtý a bodovo sa tak priblížil svojmu rivalovi v celkovom poradí seriálu Adamovi Drškovi, ktorý preteky dokončil na 5. mieste.

1. Alex Lacúch 5,352 s                                    2. Michal Miškolci 5,401 s               3. Igor Bukový 5,415 s

Semifinále A                                                     Semifinále B  
1. Michal Miškolci    119,7 kôl                           1. Evka Miškolciová   101,8 kôl        
2. Miroslav Škrabák 119,1 kôl                            2. Jozef Ruják             100,9 kôl    
3. Alex Lacúch         118,8 kôl                           3. Michal Kučera           97 kôl                            

Finále A                                                             Finále B 
1. Michal Miškolci     179,1 kôl                          
1. Evka Miškolciová  151,3 kôl 
2. Igor Bukový           177,7 kôl                          2. Jozef Ruják            150,8 kôl
3. Miroslav Škrabák  176,7 kôl                          3. Michal Kučera        147,5 kôl

Grand Prix Taliansko, 2. september 2017

Súčasnú dominanciu BMW potvrdil Michal Miškolci svojim prvým víťazstvom!

1.  Michal Miškolci  25 bodov
2. Igor Bukový         18 bodov
3. Miroslav Škrabák 12 bodov

Michal končil na červenej a prvú pozíciu dokázal udržať až do cieľa pred extrémne rýchlym Igorom.
Skvelé double pretekárov týmu JeemRacing.

Nadvláda BMW pokračovala i na tejto Veľkej cene. Víťaz zo SPA, Igor Bukový, takmer zlepšil svoj rekord dráhy v kvalifikácii. Zato v semifinále ustanovil nový rekord v počte najazdených kôl výkonom 125,6 kôl. Tento výkon predstavuje priemerný čas na 1 kolo 5,73 s !

Semifinále B vyhral s prehľadom Gusto Musl z Košíc pred Majom Horváthom a lacom Koterbom z Revúcej.
V semifinále A vynikajúco zajazdil Miro Škrabák a 2. miestom naznačil svoje ambície pre finále.
Vo finále B si ešte len 11-ročný Majo Horváth už dal pozor na skúseného Musla a bravúrne vyhral vo svojom najlepšom výkone 167,4 kôl, čo by ešte v marci stačilo na celkové víťazstvo.

Finále A bol neskutočný boj až do cieľa. Michal, začínajúci na zelenej, vedel, že má pomalšie auto ako Igor (červená), preto tomu prispôsobil taktiku. Vedel, že na rýchlej zelenej si musí získať dostatočný náskok a ten postupne udržiavať. Toto sa mu nakoniec i darilo až do poslednej jazdy, keď svoj náskok zvýšil až na 3 kolá pred Igorom. Posledná jazda mala rozhodnúť o všetkom. Michal mohol na červenej stratiť maximálne 2 kolá, aby preteky vyhral. Igor si toho bol vedomý, a preto tlačil čo to dá. Michalov náskok postupne znižoval. Nevyhol sa však niekoľkým vypadnutiam, ktoré využil Mirko Škrabák, ktorý ho z tretieho miesta dobiehal. Finiš v cieli bol tak nakoniec veľmi tesný. Michal udržal náskok necelého kola pred Igorom, ktorý skoro prišiel o svoje druhé miesto, pretože len o 2,5 metra za ním skončil finišujúci Mirko Škrabák., ktorý tak získal svoje prvé pódiové umiestnenie.
Finále A bolo najhodnotnejšie finále pretekov tohtoročného seriálu Carrera DTM, pretože prví traja finalisti najazdili doteraz najvyšší počet kôl.

Kvalifikácia
1. Igor Bukový 5,169 s                              2. Michal Miškolci 5,239 s                           3. Adam Drška 5,322 s

Semifinále A                                                           Semifinále B
1.  Igor Bukový            125,6 kôl R                         1.  Gusto Musl         111,2 kôl
2. Miroslav Škrabák     120,8 kôl                            2. Marián Horváth  109,0 kôl
3. Michal Miškolci         118,2 kôl                             3. Laco Koterba      107,5 kôl

Finále A                                                                   Finále B
1. Michal Miškolci     183,1 kôl                                1. Marián Horváth  167,4 kôl
2. Igor Bukový           182,3 kôl                               2. Gusto Musl        164,6 kôl
3. Miroslav Škrabák  182,2 kôl                                3. Laco Koterba    157,9 kôl

Grand Prix Belgicko, 26. august 2017

Nadvládu Mercedesov ukončil Igor Bukový so svojim neskutočne rýchlym BMW M4 DTM!

1.  Igor Bukový      25 bodov
2. Braňo Blahušiak 18 bodov
3. Michal Miškolci   12 bodov

Tri BMW M4 DTM na stupňoch víťazov - to sa len tak často nevidí. Líder seriálu Adam Drška so svojim Mercedesom končil štvrtý i vďaka "skapínajúcemu" motoru vo finále.

Síce len desať pretekárov na štarte ale vrátane priateľov z Košíc, Púchova a Revúcej odjazdilo zatiaľ najrýchlejšie preteky nášho seriálu DTM. Famóznymi výkonmi v nich dominoval Igor Bukový, ktorý ustanovil tri rekordy seriálu. 

Najprv v kvalifikácii pokoril absolútny rekord dráhy 5,208 s Alexa Lacúcha a postavil sa do čela tabuľky rekordov s časom 5,135 s!
Rovnako v Semifinále zlepšil Alexov výkon 123,8 kôl na 125,4 kôl keď dokonca v jednej jazde urobil čas 5,119 s...
A vo finále bol Igor absolútne nezastaviteľný a zlepšil Alexov výkon 183,1 kôl na 184,1 kôl.

Kvalifikácia
1. Igor Bukový 5,135 s                                  2. Braňo Blahušiak 5,397 s                  3. Adam Drška 5,408 s

Semifinále A                                                Semifinále B
1. Igor Bukový         125,4 kôl                      1. Gusto Musl         109,4 kôl
2. Michal Miškolci   121,7 kôl                       2. Laco Koterba     108,2 kôl
3. Braňo Blahušiak 120,2 kôl                      3. Jaroslav Kučera 105,1 kôl

Finále A                                                       Finále B
1.  Igor Bukový         184,1 kôl                       1. Gusto Musl         160,8 kôl
2. Braňo Blahušiak  178,2 kôl                     2. Laco Koterba     158,7 kôl
3. Michal Miškolci    178,1 kôl                      3. Jaroslav Kučera  153,1 kôl 

Stav Seriálu Carrera DTM 1/32 Open po GP Belgicko

Grand Prix Maďarsko, 29. júl 2017

Alex opäť pritlačil a víťazstvom znížil náskok Adama Dršku.

1. Alex Lacúch        25 bodov
2 Adam Drška         18 bodov
3 Braňo Blahušiak   12 bodov

Príjemným spestrením pretekov bol výkon Evičky Miškolciovej, ktorá ako prvá prekonala rekord dráhy v kvalifikácii.

Šestnásť pretekárov na štarte, účasť pretekárov z Revúcej, Púchova, Košíc a Martina, 12 prekonaných osobných rekordov v kvalifikácii, nový rekord dráhy na 1 kolo.
Tieto preteky boli už vopred avízované ako rýchle a v skutočnosti sa to aj potvrdilo. Najprv ešte len 7 ročná Evička s tréningovým autom svojho brata Michala prekonala rekord dráhy Vladka Rolíka a potom sa to už sypalo...
Nový rekord dráhy ustanovil Alex Lacúch s časom 5,206 s.
Rekord semifinále pokorili hneď štyria pretekári a Víťaz pretekov Alex Lacúch prekonal i svoj rekord Finále keď zajazdil o 0,1 dlžky okruhu viac výkonom 183,1 kôl.
Kvalifikácia
1. Alex Lacúch 5,206 s                 2. Adam Drška 5,226 s                 3. Evička Miškolciová 5,302 s

Semifinále A                                           Semifinále B                                      Semifinále C
1. Alex Lacúch         123,8 kôl                 1. Igor Bukový        113,2 kôl               1. Martin Supek          100,6 kôl
2. Adam Drška        123,1 kôl                  2. Laco Koterba    108,1 kôl               2. Adam Kučera           93 kôl
3. Braňo Blahušiak  120,4 kôl                 3. Martin Kumičák 107,3 kôl              3. Michal Kučera          87,6 kôl

Finále A                                                   Finále B
1. Alex Lacúch            183,1 kôl              1. Martin Kumičák      169,2 kôl
2. Adam Drška          182,3 kôl             2. Evka Miškolciová  158,3 kôl 
3. Braňo Blahušiak    180,1 kôl              3. Gusto Musl            156,5 kôl

Grand Prix Azerbajdžan, 24. jún 2017

Adam Drška je späť a opäť zaujal prvú pozíciu v rebríčku pred prvou letnou prestávkou.

1. Adam Drška      25 bodov
2. Alex Lacúch       18 bodov
3. Michal Miškolci  12 bodov

Prvé dva modely Mercedes C-Coupe DTM...

Grand Prix Kanada 3. jún 2017

1. Vlado Rolík 25 bodov
2. Peter Jurík 18 bodov

3. Braňo Blahušiak 12 bodov

Potešiteľná účasť "zahraničných" pretekárov.

Famózne víťazstvo Vladka Rolíka potvrdené novým rekordom dráhy!
Vynikajúce preteky. Vlado Rolík opäť prekonal absolútny rekord dráhy v Lap Time časom 5,315 s a preteky vyhral !
Neskutočne vyrovnané finále A. Peter Jurík potvrdil svoj mimoriadny talent svojim druhým miestom. Návrat Braňa Blahušiaka po dovolenke na stupne víťazov. Smolné preteky pre Michala Miškolciho, ktorý vystriedal 3 ovládače...

Grand Prix Monako, 27. máj 2017

1. Adam Drška      25 bodov
2. Peter Jurík         18 bodov
3. Alex Lacúch       12 bodov

Modely, ktoré sa zúčastnili pretekov. 

Fantastický nástup Petra Juríka.
Výborné preteky, účasť pretekárov z Púchova, Revúcej, Košíc, Vsetína a Martina. Výborný výkon mladého Petra Juríka, víťaza kvalifikácie a semifinále. Excelentný záver Adama Dršku, ktorý sa fakticky vrátil do čela tohtoročného seriálu Carrera DTM :) Prvé preteky DTM Open v opačnom smere.

Grand Prix Španielsko, 13. máj 2017

1. Alex Lacúch 25 bodov
2. Braňo Blahušiak 18 bodov
3. Vlado Rolík 12 bodov 

Pred štartom Finále A

Tieto preteky získali všetky superlatívy. Najviac pretekárov na štarte, najviac "zahraničných" pretekárov, najvyšší počet osobných kvalifikačných rekordov, prekonané rekordy semifinále a finále.

Už kvalifikácia naznačila, že pôjde o výnimočný pretek. Najprv štyri najlepšie časy "cezpoľných " pretekárov, z ktorých narýchlejší 5,640 s patril Lacovi Koterbovi, šéfovi revúckeho modelárskeho klubu. Potom však česť martinských pretekárov zachraňovali naši najrýchlejší a víťazom kvalifikácie sa stal Alex Lacúch s časom 5,446 s, keď zaostal za absolútnym rekordom dráhy Vlada Rolíka len o 6 stotín sekundy.

21 pretekárov sa potom rozdelilo do štyroch semifinále, ktoré sa jazdilo na 6x2 minúty.
Semifinále D vyhral Adam Kučera s výsledkom 79,5 kôl, semifinále C Martin Supek 95,5 kôl, semifinále B Miro Škrabák 113,1 kôl a semifinále A Braňo Blahušiak 120,2 kôl.

Finále B patrilo nezadržateľnému Petrovi Juríkovi so svojim novým BMV Z4 GT3 keď najazdil 168,5 kôl a skončil na výbornom 6. mieste.

Finále A bolo jasnou záležitosťou Alexa Lacúcha. Potom ako modely Porsche, s akým jazdil v prvých 4 pretekoch, neobdržali homologáciu na zvyšok sezóny, Alex si obstaral nový Mercedes AMG C-Coupé a na dôkaz toho, že to vie i s iným autom prekonal všetky rekordy a finále vyhral s neuveriteľným výsledkom 183 kôl. Výborne mu sekundoval na druhom mieste Braňo Blahušiak 178,5 kôl a tretí Vlado Rolík 173,5 kôl.

Tabuľka čela seriálu sa zmenila. Adama Dršku, ktorý padol na tretie miesto, vystriedal na čele Alex Lacúch. Druhý je Vlado Rolík. Štvrté miesto patrí Braňovi Blahušiakovi, piaty je Michal Miškolci a šiesty Ľubo Kameništiak, ktorý tento pretek vynechal.
Budúce preteky sú GP Monako. Uvidíme ako jazda v opačnom smere zamieša celkovým poradím...

Grand Prix Rusko, 29. apríl 2017

1. Vlado Rolík 25 bodov
2. Braňo Blahušiak 18 bodov

3. Michal Miškolci 12 bodov 

Najrýchlejšie modely pretekov.

4 preteky, traja víťazi! Vyrovnaný začiatok pretekárskej sezóny Carrera DTM.
Týchto pretekov sa zúčastnil rekordný počet 18 pretekárov, ktorí súťažili s modelmi 6-tich rôznych automobilov.
Príprava dráhy bola mimoriadne starostlivá, povrch bol dokonale očistený a jeho pôvodné pogumovanie sa stalo minulosťou. Dobrá skúsenosť pre budúcnosť, menej je niekedy viac. Kvôli tomuto sa jazdilo pomalšie, najmä v kvalifikácii, keď modely viac šmýkali.
Kvalifikáciu prekvapivo vyhral Michal Miškolci s BMW, keď ešte 30 minút pred štartom preteku bolo jeho auto pomalé, šmýkalo a podozrivo chrapčalo. Jeho čas 5,711 s bol len o 1 tisícinu sekundy lepší ako druhého Braňa Blahušiaka, na rovnakom BMW. Tretí čas 5,739 s zajazdil rýchly Alex Lacúch na svojom obľúbenom Porsche.

Semifinále C vyhrala Laura Šarlinová 96,3 kôl pred Petrom Juríkom 94,9 kôl.
Semifinále B zajazdil najlepšie Adam Drška 111,6 kôl a podarilo sa mu dostať do Finále A. Druhý bol Miro Škrabák 107,3 , ktorému Finále A ušlo len o 2 kolá a tretí skončil Ľubo Kameništiak 106,1 kôl.
Semifinále A už bolo jasnou záležitosťou Alexa Lacúcha, keď najazdil 115,6 kôl a vyrovanal svoj najlepší výkon z GP Číny. S odstupom 2 kôl ho nasledoval Michal Miškolci so 113,4 kolami a skvelý Braňo Blahušiak so 112,7 kolami. Túto trojicu, ktorá postúpila do Finále A doplnil ešte Adam Drška z Béčka, piaty Vlado Rolík 110,2 kôl a šiesty Andrej Kameništiak so 109,3 kolami.

Finále B možno rozdeliť na dve časti. Prvej polovici dominoval Miro Škrabák, druhá polka patrila Tomášovi Kameništiakovi, obidvaja na Mercedesoch C-Coupe. Dojazd tohoto finále však bol neskutočne testný. Tomáš udržal prvú pozíciu s počtom najazdených kôl 160,4 s náskokom necelého kola pred druhým Mirom Škrabákom 159,6 kôl, tretím Ľubom Kameništiakom 159,3 kôl a štvrtým Igorom Bukovým 159 kôl. Stačí si uvedomiť celkovú prejdenú vzdialenosť víťaza, ktorá bola 3852 metrov a odstupy ďalších troch pretekárov boli skutočne tesné: 19 m, 26 m a 33 m!
Vynikajúci výkon predviedol Dušan Fašiang, keď posledné tri jazdy odjazdil v tempe prvej trojice.

Finále A začalo smolne pre najrýchlejšieho semifinalistu Alexa Lacúcha, keď opakované vyzutie pneumatiky na jeho famóznom Porsche ho pripravilo o 4 kolá a po tretej jazde klesol až na 4. miesto. Napriek snahe, najmä v poslednej jazde, sa mu už nepodarilo postúpiť vyššie a štvrtá pozícia mu zostala.
Možno povedať, že Finále A tentokrát patrilo Braňovi Blahušiakovi. Podarilo sa mu vynikajúco pripraviť jeho BMW a počas celého finále si držal prvú pozíciu. Niekoľkorát sa tam dostal i Michal Miškolci ale pred poslednou jazdou bol zase druhý. O všetkom mala rozhodnúť až posledná jazda. Prvý bol Braňo, o kolo menej mal Michal a dve kolá strácal Vlado Rolík, ktorý sa počas celého finále takticky držal na treťom mieste. Vzájomný súboj prvých dvoch v poslednej jazde však využil Vlado Rolík a zaslúžene vyhral svoje prvé preteky. Braňo s Michalom od nervozity neustále vypadávali a môžu byť radi, že si udržali druhé a tretie miesto. Ostatní dvaja finalisti Andrej Kameništiak a Adam Drška nestačili tempu a skončili na piatom a šiestom mieste.

Je pozitívne, že sa okruh víťazov seriálu Carrera DTM rozšíril o nové meno. Vlado Rolík, preteky vyhral vo veľkom štýle a napriek tomu, že nemal najrýchlejšie auto dokázal v pokoji krúžiť po dráhe bez vypadávania a to mu zabezpečilo výhru. Vidieť, že mnohoročné skúsenosti s pretekania sa na skutočných závodných automobiloch dokázal zúročiť aj v našom seriáli DTM.

Ako sa zmenilo celkové poradie seriálu po 4 pretekoch? Aj po "zbabranom" preteku sa na čele udržal Adam Drška so 74 bodmi. Na neho sa však už opäť doťahuje veľmi rýchly Alex Lacúch, ktorý má už 70 bodov. Víťaz dnešného preteku Vlado Rolík poskočil na tretie miesto a celkovo má 68 bodov. Táto trojica má už značný náskok pred ostatnými, kde sú bodové rozdiely už minimálne:
1. Adam Drška 74
2. Alex Lacúch 70
3. Vlado Rolík 68
4. Ľubo Kameništiak 37
5. Braňo Blahušiak 36
6. Andrej Kameništiak 30 
Som zvedavý, kto vyhrá najbližšiu Veľkú cenu Španielska.  

Grand Prix Bahrain,  15. apríl 2017

1. Adam Drška  25 bodov
2. Vlado Rolík     18 bodov
3. Alex Lacúch    12 bodov

Tretie preteky seriálu potvrdili favoritov na čelých umiestneniach.  Síce na štarte bolo len 11 pretekárov, z toho boli však traja úplne noví.
Kvalifikácia dopadla najlepšie opäť pre Vlada Rolíka, ktorý zo svojim Merecesom AMG zajazdil najrýchlejší čas 5,443 s. Druhý skončil Michal Miškolci 5,523 s a tretí Alex Lacúch 5,546 s. Prekvapením kvalifikácie a zároveň čiernym koňom organizátora bol mladučký Marián Horváth, ktorý si tesne pred pretekmi obstaral novučičký Chevrolet Corvette C7.R, a bez problémov zajazdil v osobnom rekorde napoprvýkrát vynikajúci 7. najrýchlejší čas 5,774 s!

Do semifinále nastúpili dve skupiny pretekérov. V B jazdilo 6 pretekárov, v Áčku jazdilo 5 pretekárov.
Semifinále B vyhral Adam Drška s výkonom 116 kôl pred Igorom Bukovým 108 kôl. Len o 1 kolo za ním skončil skvelý Marián Horváth so svojim zbrusu novým Chevrolet Corvette...

Semifinále A bolo v réžii Vlada Rolíka 116,3 kôl pred Michalom Miškolcim 114,7 kôl a Alexom Lacúchom 113,4 kôl. V tejto chvíli to vyzeralo, že Michal má konečne našliapnuté na dobrý výsledok po prvých dvoch "zbabraných" pretekoch.

Najprv sa jazdilo Finále B. Vyhral ho Ľubo Kameništiak s výkonom 164,7 kôl, ktorý jazdil na zapožičanom Mercedese z vlastného týmu. Hneď za ním skončil vynikajúci "Majo" Horváth so 162,10 kolami a tretí Andrej Kameništiak so 157,1 kolami, ktorému na tieto preteky vedenie týmu zvolili BMW M4. Statočne bojovali otec a syn Fašiangovci, obaja s novými modelmi a po 18 minútach finále najzadili neuveriteľne rovnaký počet kôl 139,3 kôl. 

Finále A sa rozbehlo presne podľa predstáv Vlada Rolíka, ktorý ako i v iných pretekoch sa rýchlo dostal do čela a svoj náskok zvyšoval. Trvalo to však len do tretej jazdy, keď motor jeho modelu začal pozvoľne spomaľovať. Po koľkýkrát už? Toho využil skvelo jazdiaci Adam Drška jazdiaci na druhom mieste a vo štvrtej jazde sa už dostal na jeho úroveň. Do konca preteku Adam ešte zrýchlil, náskok zvýšil na 3 kolá a preteky v pohode vyhral s výkonom 175 kôl. Druhý skončil Vlado Rolík so 172,6 kolami a tretí Alex Lacúch so 169,4 kolami. Všetci ostatní finalisti nestačili rýchlemu tempu prvých dvoch pretekárov a už od prvej jazdy strácali s nimi kontakt. Napriek tomu treba oceniť vynikajúci výsledok Braňa Blahušiaka s novým BMW, ktorý dokázal v každej jazde najazdiť skoro o 4 kolá viac ako v prvých pretekoch a svýkonom 167,1 kôl. Naopak Michal Miškolci považuje svoje piate miesto s počtom kôl 165,6 skôr za sklamanie. Po sľubnom výsledku v semifinále mu finále opäť nevyšlo a so svojim pomalým BMW sa dosť trápil. Šiesty skončil napokon Igor Bukový s výkonom 164,9 kôl. 
Do vedenia seriálu sa po 3 pretekoch opäť dostal Adam Drška so 68 bodmi, na druhé miesto klesol Alex Lacúch 58 bodov a na tretie miesto sa vyšvihol Vlado Rolík so 43 bodmi.

Tieto preteky boli mierne pomalšie ako predchádzajúce. Je dôvodom únava materiálu, motorov či pneumatík? To ukážu až ďalšie preteky GP Ruska, ktoré sa idú už za dva týždne. Pretekári majú dovtedy dosť času na repase svojich modelov. Nové motory, pneumatiky i kompletné nápravy sú k dispozícii. Takže uvidíme, kto dokáže svoje modely lepšie pripraviť. 
Najviac práce očakávam v týmoch Auto Forum Martin a Jeem Racing, ktorí sa iste neuspokoja so súčasným umiestnením svojich pretekárov.

GP Čína 8. apríla 2017

1. Alex Lacúch
2. Adam Drška
3. Vlado Rolík

Pätnásť modelov na štarte, sedem nových pretekárov v seriáli DTM, prekonané rekordy z prvého preteku, účasť pretekárov z ďalekých Košíc.
kvalifikácia naznačila, že pôjde o rýchle preteky.
Absolútny rekord trate na 1 kolo držal po prvom preteku Vladom Rolík s časom 5,618 s. Aj keď tento skvelý čas prekonali najprv Michal Miškolci časom 5,516 s a Adam Drška s 5,423 s, bol to nakoniec Vlado Rolík, kto dominoval kvalifikácii ako  dnes Hamilton a najlepším časom 5,389 s ustanovil nový absolútny rekord dráhy! Gratulujeme ! Vynikajúco zajazdili kvalifikáciu i dvaja úplní začiatočníci Dušan Fašiang s časom 6,239 s a Peter Jurík s časom 6,566 s.
Semifinále sa jazdilo na tri 5-členné skupiny.
Semifinále C vyhral po skvelom výkone Andrej Kameništiak so 104,1 kolami. V Semifinále B dominoval Miro Škrabák so 109 kolami. Semifinále A však už bola riadna pecka a jeho víťaz Adam Drška zajazdil 118,4 kôl druhý bol Vlado Rolík so 117,1 kolami a tretí Alex Lacúch so 115,6 kolami. Smolne sa začali preteky vyvíjať pre Michala Miškolciho, ktorý síce najazdil 116 kôl avšak penalizácia 5 kôl za nepreložený model na ďalšiu drážku ho posunula až na celkové piate miesto v semifinále.
Finále B a A sa už jazdilo v plnom počte po šiestich pretekároch.
Najprv Ľubo Kameništiak v pohode vyhral Finále B s výkonom 164,3 kôl. Týmto výkonom prekonal víťaza prvého preteku GP Austrália Adama Dršku, ktorý vtedy najazdil 161,4 kôl. Či to ale bude stačiť na dobré celkové umiestnenie ešte nevedel nikto.
Finále A začalo vo veľkom štýle, pretože už po prvej jazde prognóza mnohým pretekárom ukazovala konečný výsledok okolo 180 kôl. Po prvej jazde bol v čele Vlado Rolík pred Alexom Lacúchom a Michalom Miškolcim. Michal si však kalich horkosti po problémoch v semifinále vypil už v druhej finálovej jazde, keď motor jeho BMW náhle spomalil až prestal ísť. Chvíľu trvalo, než sa Michal odhodlal k výmene motora za iný. Oprava trvala len necelé 2 minúty, napriek tomu do bojov o popredné umiestnenia už nemohol zasiahnuť.
Druhou jazdou sa do čela dostal Alex Lacúch so svojim rýchlym Porsche a prvú pozíciu už do konca nepustil z rúk. Tento pretek Alexovi skutočne vyšiel a víťazstvo si plne zaslúžil. Najazdený počet kôl 176,1 je toho jasným dôkazom keď prekonal výkon víťaza prvých pretekov o 12 kôl!
Druhú pozíciu si po zvyšok finále navzájom vymieňali Adam Drška a Vlado Rolík. Adam bol nakoniec úspešnejší, najazdil vynikajúcich 174,6 kôl a skončil druhý. Tretí tak skončil Vlado Rolík s výkonom 173,6 kôl. Štvrtý Ľubo Kameništiak 164,3 kôl piaty výborný Miro Škrabák so svojim novým Mercedesom najazdil 160,7 kôl a šiesty Andrej Kameništiak so 156,5 kolami. Siedme miesto vybojoval priateľ z Košíc Gusto Musl s výkonom 155,6 kôl, ktorý si prišiel vyskúšať preteky na plastovej dráhe, keďže je zvyknutý na dráhy drevené, akú by sme i my raz chceli mať.
Druhé preteky seriálu Carrera DTM skončili a verím, že všetci boli spokojní. Zase sme o niečo múdrejší, čo sa týka organizcie pretekov a techniky modelov, a pre nasledujúce preteky GP Bahrain, ktoré sa idú už o týždeň pripravujeme niektoré zmeny pravidiel, ktoré sa budú týkať najmä:
- používania ovládačov, prípravkov na zberače a pneumatiky počas tréningu pred pretekmi
- penalizácie za hlučné hlasové prejavy, modely na nesprávnej drážke, atď.

GP Austrálie 25.marec 2017

1. Adam Drška
2. Alex Lacúch
3. Ľubo Kameništiak

Najrýchlejšie autá Finále A a Finále B

Dvanásť modelov na štarte (vlastných), prekonaný rekord dráhy, neskutočne vyrovnané finále.
Usporiadať seriál pretekov s modelmi Carrera a navyše bez akéhokoľvek zásahu do podvozku a karosérie sa zo začiatku mohol javiť ako nerozumný počin, kvôli ich robustnej a ťažkej konštrukcii s nepresvedčivými jazdnými vlastnosťami. Prvý skúšobný a prvý ostrý pretek však ukázali, že to ide. Modely sa ukázali ako veľmi rýchle, spoľahlivé a vhodné na súťaženie.
Kvalifikáciu na 1 minútu vyhral Vlado Rolík so svojim Mercedesom AMG GT3  najrýchlejším časom 5,618 s a prekonal tak starý rekord Michala Miškolciho s BMW M3 DTM ktorý bol 5,644 s. Najrýchlejší čas zaznamenal ukážkovo v poslednom kole kvalifikácie. Druhý skončil Igor Bukový so svojou Corvettou GT3 s časom 5,807 s a tretí Alex Lacúch 5,908 s. Svoje osobné rekordy si v kvalifikácii zlepšili hneď štyria pretekári!
V Semifinále B jazdil vynikajúco Andrej Kameništiak i napriek tomu, že si ešte len zvykal na svoj nový AMG Mercedes DTM G-Coupe. Počas 6x2 minút najazdil spolu 99,6 kôl a vyhral pred Braňom Blahušiakom, tiež na novom BMW DTM 98,6 kôl a Mirom Škrabákom na svojom Audi DTM s najazdenými 85,2 kolami.
Semifinále A bolo veľmi rýchle a vyrovnané. Vyhral ho Ľubo Kameništiak so 111 kolami pred Adamom Drškom 110,10 kôl a Vladom Rolíkom s 110 kolami.
Do finále postupovalo 12 pretekárov a podľa semifinálových výsledkov boli rozdelení do Finále B a Finále A.
Víťazom celého preteku sa mohol stať ten, kto v jednom z finále najazdil najväčší počet kôl. Najprv sa jazdilo Finále B, vyhral ho Andrej Kameništiak s výkonom 148,7 kôl ale nakoniec to stačilo len na 6. miesto.
Finále A sa išlo nesmierne rýchlo už od začiatku. Nasadenému tempu nestačil Tomáš Kameništiak, ktorý sa počas celého finále trápil s jazdnými vlastnosťami svojho Porsche. Po prvých dvoch jazdách bol rozdiel medzi prvými piatimi pretekármi len 2 kolá. Vtedy dominovali Vlado Rolík s Alexom Lacúchom. Tretia jazda sa stala osudnou pre Vlada Rolíka. Najprv sa zabudol na štarte, potom nemal zapojený ovládač a nakoniec motor jeho auta výrazne spomalil a začal sa prehrievať. Vlado sa prepadol na 5. pozíciiu a bol rád, že pomalé auto nakoniec dotlačil do cieľa a udržal si 5. miesto.
Boj na špici pokračoval však i naďalej a štvorica si navzájom nič nedarovala. Prvú pozíciiu si po tretej jazde vybojoval Adam Drška a udržiaval ju až do poslednej jazdy, keď sa k nemu prihnal Alex Lacúch a spoločne mali rovnaký počet kôl. Tretí bol Ľubo a štvrtý Igor. O všetkom tak nakoniec rozhodla posledná jazda. Adam na oranžovej však jazdil vynikajúco a podarilo sa mu odrážať Alexove útoky. Adam Drška si udržal prvé miesto až do cieľa a celkom najazdil 161,4 kôl. O necelé kolo za ním skončil Alex Lacúch so 160,7 kolami. Ľubo Kameništiak si rovnako udržal tretiu pozíciiu s výkonom 160,6 kôl pred Igorom Bukovým, ktorý poslednú jazdu zajazdil vynikajúco ale Ľuba už nedobehol. Skončil na 4. mieste so stratou necelého kola s výkonom 160 kôl. 
Výborné preteky, ktoré spestrila i nová časomiera nad vchodom oproti pretekárom i gravírované štítky na pohároch pre najlepšiu trojicu pretekárov.
Teším sa na druhé preteky seriálu, už o 2 týždne Grand Prix Čína 2017.