Martinská hodinovka - 1. Memoriál Fera Boháča

8. preteky seriálu 16.12.2017

Napriek tomu, že išlo o 8. pretek seriálu, svojim významom a obsadením bol jedinečný. 12 týmov s 24 pretekármi na štarte pretekali v hodinovom preteku s vlastnými modelmi zo seriálu Carrera DTM 1/32 Open. Každý pretekár odjazdil po tri jazdy v trvaní dovedna 30 minút a súčet kôl zo všetkých 6 jázd týmu určil konečné poradie.

Prekvapením pretekov bola účasť dcéry Fera Boháča Bibiany Boháčovej Ťavodovej, ktorá preteky zahájila a následne si tiež zajazdila v týme Jeem Racing 3 spoločne s Jozefom Miškolcim. 

Už v kvalifikácii, ktorá sa jazdila na 2x1 minúta zažiaril najsilnejší AMD Racing Team Drška/Lacúch, zložený z 2. a 3. pretekára seriálu Carrera DTM. Alexov podvozok a Adamova karoséria bola zárukou výborného výsledku a kvalifikáciu s prehľadom vyhrali. Hneď za nimi skončil novozaložený tým Jeem Racing 1 Bukový /Horváth. Prekvapením bola tretia pozícia dvojice Kumičak/Supek v MAXI Racing Teame.
Podľa výsledkov kvalifikácie boli tými usporiadané do dvoch finálových skupín, ktoré jazdili striedavo svoje jazdy po 10 minút na každej dráhe.

Už po prvých 3 jazdách bolo jasné, že len nepredvídaná okolnosť môže zastaviť neuveriteľne rýchly Mercedes C-Coupe týmu AMD Racing Team. Získali si náskok 10 kôl a udržali ho až do konca pretekov. Druhú pozíciu spoľahlivo držal tým Jeem Racing 1 s vynikajúcim juniorom Marianom Horváthom, ktorý jazdil s ich Corvettou rovnocenne so svojim týmovým kolegom, víťazom seriálu Carrera DTM, Igorom Bukovým.
Výborne boli na preteky pripravené obidva týmy Auto Forum Martin, ktoré spoľahlivo obsadili 3. a 4. pozíciu tesne pred týmom Tašo Racing s mladučkým Tomášom Škrabákom a púchovskou dvojicou MAXI Racing Teamom. 

Scalextric Formula GP Racer 1/32

7. preteky seriálu 9.12.2017

Súboj prvých dvoch pretekárov seriálu s formulkami dopadol lepšie pre Mirka Škrabáka ako Petra Juríka.
Tentokrát vyhral Michal Miškolci pred Mirom Škrabákam a Petrom Juríkom.
Kvalifikácia sa jazdila na počet kôl za minútu a v semifinálových jazdách sa striedali obidve skupiny po každej jazde. Takto sa odskúšal systém preteku na blížiacu sa hodinovku už o týždeň.
Finále sa jazdilo opäť klasicky na 6x3 minúty.

 Kvalifikácia

1. Peter Jurík      9,5 kôl
2. Alex Lacúch    9,3 kôl
3. Patrick Larsen 9,1 kôl 

Semifinále
1. Alex Lacúch
  105,5 kôl
2. Miro Škrabák 102,7 kôl
3. Peter Jurík     102,1 kôl

Finále
1. Michal Miškolci    157,2 kôl
2. Miroslav Škrabák 155,1 kôl 
3. Peter Jurík            149,3 kôl

Auto Forum SCX Seat Cup 1/32

6. preteky seriálu 2.12.2017

Vynikajúco pripravené pretekárske Seaty hlavného sponzora preteku spoločnosti Auto Forum Martin poskyli jedinečný zážitok všetkým pretekárom, ktorí ukázali ako to vedia s driftujúcimi modelmi.
Peter Jurík prezradil, že má radšej rýchlejšie modely s vysokou trakciou. Napriek tomu kvalifikáciu vyhral tesne pred Ľubom Kameništiakom.

V semifinále sa najviac darilo aktuálnemu lídrovi 3. seriálu Mirkovi Škrabákovi, ktorý ho vyhral pred Ľubom Kameništiakom a stále rýchlejším Milanom Šarlinom. Riadne sa tu však trápil Peter Jurík, ktorý nakoniec postúpil do finále ako posledný len o necelé 1 kolo pred rýchlym Michalom Kučerom.

Vo finále si to napokon rozdávali Miro Škrabák a Ľubo Kameništiak. Vzájomné výmeny pozícii trvali až do poslednej jazdy. Keď sa ale dvaja bijú, občas víťazí ten tretí. A to sa podarilo Petrovi Juríkovi, ktorý v poslednej jazde na modrej famózne predbehol obidvoch súperov pred ním a napokon zvíťazil. Druhý skončil Škrabák a tretí Kameništiak.

Peter Jurík vyhral i kategóriu do 15 rokov.
Kategóriu do 10 rokov vyhral Adam Kučera pred Tomášom Škrabákom a svojim bratom Michalom Kučerom.

Kvalifikácia

1. Peter Jurík            8,964 s
2. Ľubo Kameništiak 8,987 s
3. Miro Škrabák         9,047 s

Semifinále A
1. 
Miroslav Škrabák   72,3 kôl
2. Ľubo Kameništiak   68,0 kôl
3. Adam Kučera          65,0 kôl

Semifinále B

1. Milan Šarlina            67,1 kôl
2. Tomáš Škrabák        66,8 kôl
3. Michal Kučera          63,7 kôl

Finále
1. Peter Jurík              113,1 kôl R
2. Miroslav Škrabák    111,8 kôl
3. Ľubo Kameništiak   111,0 kôl

Kexpres Gulf Truck

5. preteky seriálu 18.11.2017

V spolupráci s hlavným sponzorom pretekov, spoločnosťou Kexpres, pretekmi prešli trucky miernym tuningom a údržbe a pozítívne sa to prejaviilo na ich jazdných vlastnostiach. Lepší elektrický kontakt zberačov, zlepšenie akcelerácie, brzdenia a stability v zákrutách si všetci pretekári pochvaľovali.
Tieto zlepšenia naplno využili Škrabákovci a v pretekoch dominovali.

Najprv kvalifikáciu vyhral štýlom veľkého pretekára mladučký Tomáš Škrabák v neuveriteľnom čase na zelenej 7,211 s, kým doterajší rekord s truckmi bol 7,693 s. Po Tomášovi jazdili kvalifikáciu aj ďalší skúsení pretekári, no nikto už ho nedokázal prekonať. Jednoducho excelentný výkon!

Semifinále A vyhral Ľubo Kameništiak pred Mirom Škrabákom. V semifinále B, kvôli nevýraznej kvalifikácii dominoval zase Peter Jurík a zajazdil truckový rekord.

Vo finále už dominoval Miro Škrabák, ktorý si prvú pozíciu držal od štartu až do cieľa tesne pred Petrom Juríkom. Tretí skončil napokon Igor Bukový, ktorý do preteku naskočil až po kvalifikácii a prvé tréningové jazdy absolvoval až v semifinálových jazdách.

Tímito pretekmi si Miro Škrabák upevnil svoju prvú pozíciu v seriáli 101 b pred Petrom Juríkom 79 b . Výrazne poskočil v rebríčku Ľubo Kameništiak 40 b, a len 1 bod ho delí od tretej pozície.

Kvalifikácia
1. Tomáš Škrabák       7,211 s
2. Tomáš Kameništiak 7,319 s
3. Miro Škrabák           7,369 s

Semifinále A
1. Ľubo Kameništiak  82,5 kôl

2. Miroslav Škrabák    81,1 kôl
3. Tomáš Kameništiak 80,6 kôl

Semifinále B

1. Peter Jurík              86,3 kôl R
2. Igor Bukový           78,1 kôl
3. Evka Miškolciová  76,3 kôl

Finále
1. Miroslav Škrabák   127,2 kôl 

2. Peter Jurík              126,2 kôl R
3. Igor Bukový            122,9 kôl

GP Formula Racer 1/32

4. preteky seriálu 8-12/2017

Vylepšené formulky priniesli nové rekordy v kvalifikácii semifinále i finále.
V kvalifikácii sa to podarilo hneď všetkým prvým trom pretekárom, ktorí prekonali rekord 6,114 s Alexa Lacúcha.  Najrýchlejší z nich bol Peter Jurík, ktorý ustanovil nový čas na 5,586 s. 
V semifinále B bravúrne zajazdil úplný nováčik Tomáš Blaho, ktorý zvádzal tuhé boje s Milanom Greňom a nakoniec ho porazil len o 1/3 dĺžky okruhu. Viťazstvo mladučkého Tomáša Škrabáka už nebolo takým prekvapením. Tomáš v kľude odjazdil svoju jazdu a v pohode postúpil do finále.

Vo finále už ide do tuhého. Tentokrát to platilo dvojnásobne, pretože prvá finálová jazda sa trvala namiesto 3 minút rovných 5. Pretekári moc chceli, stále vypadávali, jazda sa prerušovala. Po upozornení, že pretekári sú zodpovední za stav "svojich" modelov sa situácia ukľudnila a finále v pohode pokračovalo. Najlepšie sa v tom zorientoval už skúsený Miro Škrabák, ktorý sa po 2. jazde dostal do čela a svoju pozíciu už udržal až do konca. Za ním sa však odohrával tuhý boj o ďalšie pozície, na ktorých sa neustále striedali až traja pretekári. Najšťastnejší z nich bol Peter Jurík, ktorý obsadil 2. miesto a tretí skončil stále sa zlepšujúci Patrick Larsen.

V celkovom absolútnom poradí seriálu si prvú pozíciu poistil Miro Škrabák 76 bodov, druhý je Peter Jurík 61 bodov a na 3. miesto sa predral Patrick Larsen 41 bodov.

Kvalifikácia
1. Peter Jurík              5,586 s
2. Miroslav Škrabák  5,632 s
3. Patrick Larsen        5,885 s

Semifinále A
1. Peter Jurík              107,2 kôl

2. Miroslav Škrabák  104,4 kôl
3. Ľubo Kameništiak  100,4 kôl

Semifinále B
1. Tomáš Škrabák      90,1 kôl
2. Evka Miškolciová  87,3 kôl
3. Tomáš Blaho         73,7 kôl

Finále
1. Miroslav Škrabák   157,5 kôl

2. Peter Jurík             153,2 kôl 
3. Patrick Larsen        152,3 kôl

Kexpres Gulf Truck 1/32

3. preteky Seriálu verejných pretekov August-December 2017

Tri preteky - Traja víťazi.
Už kvalifikácia začala obrovským prekvapením, keď sa mladučkému Tomášovi Škrabákovi podarilo zajazdiť tretí najrýchlejší čas.
To, že finále vyhral Peter Jurík až tak neprekvapuje. Ale to, že sa na čele najprv usadil mladý Adam Kučera bolo úžasné, rovnako ako i tretie miesto Patricka Larsena. Adam svoju pozíciu držal len do 3. jazdy, keď sa na červenej prepadol až na 4. miesto. V predposlednej jazde ešte postúpil na 3. pozíciu ale v poslednej jazde sa cez neho prehnal Patrick Larsen a odsunul Adama na 4. miesto.  
Výborné preteky, výborné ceny vďaka sponzorovi pretekov spoločnosti K-expres. Tešíme sa už na ďalšie kolo verejných pretekov, ktoré sa pôjdu v novembri.

Kvalifikácia
1. Peter Jurík              7,790 s
2. Miroslav Škrabák  7,820 s
3. Tomáš Škrabák     7,945 s 

Semifinále A
1. Peter Jurík               78,6 kôl
2. Miroslav Škrabák   76,3 kôl
3. Adam Kučera         70,3 kôl

Semifinále B
1. Patrick Larsen         76,3 kôl
2. Michal Kučera        68,1 kôl
3. Evka Miškolciová   66,5 kôl

Finále
1.  Peter Jurík               115,6 kôl
2. Miroslav Škrabák    112,3 kôl
3. Patrick Larsen         111,6 kôl

SCX Seat Cup 1/32

2. preteky 3. seriálu Verejných pretekov 2017

2. Verejné preteky s čoraz viac obľúbenými Seatmi boli príjemným pokračovaním tohtoročného seriálu VP po Truckoch. Jazdné vlastnosti Seatov so šmýkajúcim "zadkami" dokonale preverili schopnosti pilotov, ktorí sa pretekali o každý centimeter trate.
Už v kvalifikácii zažiaril nováčik Patrick Larsen svojim tretím miestom. 
Semifinále vyhral s prehľadom Michal Miškolci. Vo finále to však už nemal také jednoduché, pretože dvojica za ním poriadne tlačila.
Michal si svoju prvú tesnú pozíciu počas finále neustále držal, ale za ním sa odohrával neľútostný boj až do úplného konca. Z tohto súboja nakoniec vyšiel víťazne Ľubo Kameništiak, ktorý v poslednej jazde potreboval dohnať 1 kolo straty na Mirka Škrabáka, čo sa mu nakoniec aj podarilo i vďaka Mirkovému vypadnutiu v poslenej zákrute poslednej finálovej jazdy. Ľubo tak skončil druhý len niekoľko centimetrov pred tretím Mirkom.

Kvalifikácia
1.  Ľubo Kameništiak 8,852 s
2. Michal Miškolci     8,858 s
3. Patrick Larsen       8,882 s

Semifinále C
1. Peter Jurík          67,3 kôl
2. Jaroslav Kučera 66,2 kôl
3. Adam Jastraban 57,6 kôl

Semifinále B
1. Alex Lacúch           73,0 kôl
2. Adam Kučera        67,3 kôl
3. Evka Miškolciová  62,7 kôl

Semifinále A
1. Michal Miškolci       75,6 kôl
2. Miroslav Škrabák   73,2 kôl
3. Ľubo Kameništiak   72,1 kôl 

Finále
1. Michal Miškolci          112,7 kôl
2. Ľubo Kameništiak    112,0 kôl
3. Miroslav Škrabák      112,0 kôl

Kexpres Gulf Truck 1/32
1. preteky 3. seriálu Verejných pretekov 2017

1. Verejné preteky seriálu 2017 - Kexpres Gulf Truck 1/32
Prvé preteky už tretieho seriálu Verejných pretekov, ktorých sa zúčastnilo 16 pretekárov priniesli hneď niekoľko noviniek.
Prvý krát sa pretekalo s podporou sponzorov ako je to bežné i pri veľkých motoristických podujatiach. Pretekárske Trucky vo farbách Gulf sa vyslovene ponúkali k prezentácii niektorého významného autodopravcu a petrolejárskej spoločnosti Gulf. K dohode došlo hneď naprvýkrát a preteky zaštítili martinské spoločnosti Kexpres - nákladná autodprava a čerpacia stanica Gulf.
https://www.k-expres.sk/index.html
https://www.facebook.com/%C4%8Cerpacia-stanica-GulfPneuser.../

Premiéru mali tiež pretekárske trucky Scalextric 1/32 v sériovom vyhotovení. Jazda s nimi je úplne iná. Sú pomalšie so slabšími brzdami, ale ponúkajú väčšie šance menej skúseným pretekárom. Modely sa držali statočne, bravúrne odolávali mnohým búračkám, ale s pribúdajúcim počtom odjazdených kilometrov sa spomaľovali. Tento problém je teraz už odstránený a na ďalšie preteky seriálu sú však už teraz "vytunené".
Novinkou bol i čas pretekov. Kým prvé dva seriály sa jazdili od 14:00 h, štart tohto 3. seriálu bude vždy o 10:00 h. Navyše, všetci pretekári prihlásení cez web majú nárok na extra tréning v čase od 9:30 do 9:50.

Výsledky pretekov
Kvalifikácia 1 min
Vynikajúci návrat famózneho Peťa Juríka na závodný okruh po dlhšej neúčasti.
1. Peter Jurík 7,693s
2. Alex Lacúch 7,760s
3. Miroslav Škrabák 7,877s

Semifinále C 6x2 min
Úžasný postup do finále Milana Šarlinu z C-éčka sa ešte nepodaril nikomu.
1. Milan Šarlina 74,7 kôl
2. Marek Sýkora 59,3 kôl
3. Tomáš Sýkora 48,7 kôl

Semifinále B 6x2 min
Ani druhé miesto rýchleho Maja Horvátha nestačilo na postup do finále.
1. Michal Miškolci 72,1 kôl
2. Marián Horváth 70,3 kôl
3. Jaroslav Kučera 67,8 kôl

Semifinále A 6x2 min
Skvelý výkon Mirka Škrabáka a najlepšia štartovacia pozícia pre finále.
1. Miroslav Škrabák 75,6 kôl
2. Alex Lacúch 73,7 kôl
3. Peter Jurík 73,3 kôl

FINÁLE 6x3 min
Z Alexa sa stáva univerzálny jazdec, ktorý svoje vynikajúce výkony so seriálu DTM začína potvrdzovať i vo verejných pretekoch s úplne rovnocennými autami.
1. Alex Lacúch 116,8 kôl
2. Miroslav Škrabák 115,5 kôl
3. Michal Miškolci 112,6 kôl
4. Peter Jurík 112,4 kôl
5. Adam Drška 110 kôl
6. Milan Šarlina 104,7 kôl

Najbližšiu sobotu nás čaká GP Singapur s modelmi DTM a budúci týždeň pokračujeme druhým Verejnými pretekmi. S akými modelmi? Zrejme Seat Cup :)

Vyhodnotenie 2. seriálu Verejných pretekov 2017

Po skončení posledných 7. Verejných pretekoch sa dňa 19. augusta vyhodnotil celý seriál 2/2017.

Absolútne poradie
1. Michal Miškolci   122 bodov
2. Miroslav Škrabák  81 bodov
3. Alex Lacúch          80 bodov
4. Adam Drška          79 bodov
5. Jaroslav Kučera    35 bodov
6. Laura Šarlinová     35 bodov


Veková kategória do 15 rokov

1. Adam Drška      108 bodov
2. Laura Šarlinová  69 bodov
3. Marián Horváth  25 bodov 

Veková kategória do 10 rokov

1. Tomáš Škrabák     116 bodov
2. Evka Miškolciová  103 bodov
3. Adam Kučera         87 bodov  

7. Verejné preteky 2/2017 - 19. august - SCX SEAT Cup 1/32

Aj keď o víťazoch jednotlivých kategórií bolo rozhodnuté už pred poslednými pretekmi, o absolútnom poradí na 2. až 8. mieste sa rozhodovalo až v týchto pretekoch. Preteky boli o to zaujímavejšie, že sa po prvýkrát jazdilo s modelmi SCX Seat bez magnetov, takže modely vynikajúco šmýkali.

Kvalifikácia 1 min

1. Adam Drška      8,271 s
2. Laura Šarlinová 8,365 s
3. Miro Škrabák     8,379 s

Semifinále B 6x2 min
1. Adam Kučera       66,0 kôl

2. Evka Miškolciová 65,1 kôl
3. Tomáš Škrabák    63,5 kôl

Semifinále A 6x2 min
1. Adam Drška     74,3 kôl

2. Michal Miškolci 72,8 kôl
3. Miro Škrabák    72,6 kôl

Finále 6x3 min
1. Adam Drška     112,5 kôl

2. Michal Miškolci 111,0 kôl
3. Miro Škrabák    110,7 kôl 

6. Verejné preteky 2/217 - 12. august - Carrera Le Mans 1/24

Dvanásť pretekárov zvádzalo neľútostné súboje o víťazstvo až do poslednej finálovej jazdy. Adam Drška nakoniec porazil Michal Miškolciho o pol kola a prvýkrat zvíťazil vo Verejných pretekoch.

Kvalifikácia 1 min
1.  Michal Miškolci 8,113 s
2. Adam Drška 8,209 s
3. Miro Škrabák 8,270 s

Semifinále B 6x2 min
1. Milan Šarlina 68,6 kôl

2. Tomáš Škrabák 67,6 kôl
3. Michal Kučera 66,8 kôl

Semifinále A 6x2 min
1. Adam Drška 76,3 kôl

2. Michal Miškolci 75,8 kôl
3. Miro Škrabák 72,6 kôl

Finále 6x3 min
1. Adam Drška 117,6 kôl

2. Michal Miškolci 117,0 kôl
3. Miro Škrabák 113,1 kôl

5. Verejné preteky 2/2017 - 5. august - Gt Light 1/32

Desať pretekárov na štarte, rekord v počte najazdených kôl vo finále a tretie miesto Mirka Škrabáka. Takto by sa dali charakterizovať tieto Verejné preteky v horúcom letnom termíne.

Už kvalifikácia ukázala, že pôjde o bitku medzi Alexom Lacúchom 5,883 s a Michalom Miškolcim 5,867 s. Výborne im sekundoval 3. miestom v kvalifikácii Jozef Ruják 5,890 s.

Semifinále B vyhral Jaroslav Kučera 97,1 kôl pred synom Michalom Kučerom 95,6 kô a Tomášom Škrabákom 90,1 kôl.
Do Finále však postúpil len víťaz tohto semifinále.

Semifinále A vyhral Mirko Škrabák 111,1 kôl pred Alexom 108,5 kôl a Michalom 104,7 kôl.

Finále najlepšie rozbehol Mirko, keď po 2. jazde bol na čele o 1 kolo pred Alexom a o ďalšie pred Michalom. Po ďalších dvoch jazdách však Mirko klesol až na tretie miesto, keď ho na čele vystriedal Alex a druhé miesto obsadil Michal. Všetci si tieto pozície udržali až do cieľa a celkovo najzadili:
1. Alex Lacúch          167,4 kôl
2. Michal Miškolci    166,0 kôl
3. Miroslav Škrabák 165,7 kôl
4. Jozef Ruják          154,7 kôl
5. Jaroslav Kučera   150,6 kôl
6. Adam Kučera       143.4 kôl
Víťazom kategórie do 10 rokov sa stal Adam Kučera.

Celkové poradie seriálu sa nezmenilo:
1.  Michal Miškolci      86 bodov
2. Alex Lacúch             80 bodov
3. Miroslav Škrabák     50 bodov

Rodinné tímové preteky 24h Le Martin
Carrera 1/32 Evolution - 17.6.2017

Prvý ročník rodinných týmových pretekov pod názvom 24 h Le Martin netrvali ešte tradičných 24 hodín. Ale ktovie, možno raz...
Pretekov sa zúčastnilo 20 pretekárov, ktorí spoločne tvorili 10 súťažných tímov. Pretekalo sa so sériovými modelmi Carrera DTM 1/32 Open na 12 V, ktoré boli priradené k jednotlivým drážkam takto:
Červená:   Audi A5 DTM
Biela:         Porsche RSR GT3
Zelená:      Audi A5 DTM
Oranžová: Mercedes C-Coupe DTM
Modrá:       Ferrari 488 Italia GT2/BMW Z4 GT3
Žltá:           Chevrolet Corvette C7.R
Kvalifikácia bola rozdelená do 30 minútových časových segmentov, do ktorých sa tímy prihlásili prostredníctvom webu. Vo zvolenom časovom úseku tak tímy odjazdili tréning i samotnú kvalifikáciu v trvaní 6 x 3 minúty, ktorú si členovia tímu rozdelili na 3 a 3 jazdy. Celkový súčet najazdených kôl obidvoch členov tímu určil poradie a 6 najlepších tímov postúpilo do finále.

Finále sa jazdilo na 6 x 5 minút.
Celé preteky prebehli vo výbornej priateľskej atmosfére. Poradie vo finále sa neustále menilo a víťazom sa mohol stať hociktorý tím. Najvyrovnanejšie výkony však už od začiatku podával tím VR PICO Racing, ktorý si udržiaval prvú pozíciu od začiatku až do konca a zaslúžene zvíťazil. Verím, že model Mercedesu, ktorý tím vyhral, bude už čoskoro nasadený v najbližších pretekoch Grand Prix Azerbajdžan v seriáli Carrera 1/32 DTM Open.  

Výsledky
1.  VR PICO Racing /Vlado a Jakob Rolík/      237,4 kôl
2. Jeem Racing 2 /Jozef a Evka Miškolci/        234,7 kôl
3. JP Team /Peter a Peter Jurík/                        232,4 kôl
4. TAŠO Team /Miro a Tomáš Škrabák/            231,5 kôl
5. AM Racing Team /Adam a Martin Drška/      231,0 kôl
6. AMG Club /Alex Lacúch a Libor Pomikálek/ 221,7 kôl
-------------------------------------------------------------------------------
7. Jeem Racing 1 /Michal a Eva Miškolci/           135,1 kôl
8. Mercedes Team /Laura a Milan Šarlina/        134,3kôl
9. MIDŽI Team /Milan a Marko Midžiak/            109,7 kôl
10. STS Team /Peter a Maxim Šimon/               105,0 kôl
 

3. Verejné preteky - Carrera Le Mans 1/24 - 17.6.2017

Tretie Verejné preteky sme jazdili štýlovo s modelmi Carrera Le Mans 1/24 i z dôvodu, že v tomto víkende sa jazdili skutočné preteky 24H Le Mans. Tie sme navyše sledovali na dráhe v priamom prenose cez dataprojektor.
Kvalifikáciu, ktorú vyhral Adam Drška priniesla prekvapenie, keď malí pretekári do 10 rokov Tomáš Škrabák a Evička Miškolciová odsunuli do Béčkového semifinále i také kapacity ako Alex Lacúch, či Miro Škrabák...
Semifinále B vyhral Alex Lacúch so 72,7 kolami, Áčko vyhral Michal Miškolci so 79,2 kolami.
Vo finále nakoniec dominoval Alex Lacúch 123 kôl pred Michalom Miškolcim 121,6 kôl a Adamom Drškom 124,4 kôl a potvrdil, že to vie aj s veľkými šmýkajúcimi sa modelmi.

2. Verejné preteky - GP Racer 1/32 - 20.5.2017

Druhé Verejné preteky sa jazdili s Formulkami v protismere ako tréning na Veľkú cenu Monaka.
Víťazom sa stal Michal Miškolci pred Mirkom Škrabákom a Alexom Lacúchom.
Kategóriu do 15 rokov vyhral Peter Jurík a do 10 rokov Evička Miškolciová.
Vedenie v seriáli si upevnil Michal Miškolci s 50 bodmi, kategóriu do 15 rokov vedie Laura Šarlinová a do 10 rokov Evička Miškolciová. 

1. Verejné preteky - Carrera Le Mans 1/24 - 6.5.2017

Tento 2. tohtoročný seriál má dokopy len 7 pretekov a pretekárom sa započítava šesť najlepších výsledkov.
Kým na štarte prvých pretekov 1. seriálu bolo len 6 pretekárov, tentoraz sa ich na štart postavilo rovno 17.

Kvalifikácia patrila ako tradične Michalovi Miškolcimu, ktorý prekonal Vlada Rolíka len o 9 tisícin sekundy!

Tentokrát bolo veľmi úspešné Semifinále B, pretože z neho postúpili hneď prví dvaja pretekári Andrej Kameništiak so 75,2 kolami a Marián Horváth so 74,2 kolami.

Semifinále A vyhral Michal Miškolci so 78,1 kolami pred Ľubom Kameništiakom 77,4 kôl a Vladom Rolíkom 77,1 kôl.

Finále bolo v réžii Michal Miškolciho, na ktorého najmä v poslednej jazde silno tlačil Ľubo Kameništiak, ale Michal si prvenstvo uhájil s výsledkom 126,1 kôl. Druhý len o 1 kolo menej najazdil Ľubo Kameništiak 125,1 a tretí skončil Alex Lacúch 123,4 kôl. Štvrtý Vlado Rolík 122,8 kôl. Výborne zajazdil aj Marián Horváth, ktorý ma modrej dráhe s Porsche 911 najazdil najviac kôl zo všetkých finalistov a v poslednej jazde dokonca predbehol skúseného Andreja Kameništiaka a skonči na výbornom piatom mieste.

13. Verejné preteky - Formula GP Racer 1/32

Posledné preteky seriálu 6x1/6x2 minmohli ešte zamiešať poradie na čelných miestach, no favoriti si dokázali udržať svoje pozície. S potešením sme medzi nami privítali troch úplne nových pretekárov.

Kvalifikáciu vyhral prekvapivo Andrej Kameništiak s časom 6,144 pred Adamom Drškom 6,236 s a Michalom Miškolcim 6,274 s. Vynikajúci piaty čas vo svojich úplne prvých verejených pretekoch 6,363 zajazdil nádejný Peter Jurík.

Semifinále C jazdili traja najpomalší pretekári kvalifikácie. Vyhral ho s prehľadom Tomáš Škrabák s počtom kôl 38,1 pred nováčikom Adamom Kučerom.

Semifinále B vyhrala skvelým výkonom Laura Šarlinová so 45,3 kolami pred Igorom Bukovým 45,1 kôl a Mirom Škrabákom 43,6 kôl. Obvykle sa z B-éčkového semi do finále nepostupuje, no teraz to dokázali obidvaja prví pretekári.

Semifinále A vyhral Michal Miškolci 47,2 kôl pred Alexom Lacúchom 46,7 kôl a Ľubom Kameništiakom 46,7 kôl. Smolu mal Andrej Kameništiak, ktorý pokazil dve jazdy a Adam Drška na modrej stratil 3 kolá a do finále nepostúpil.

Finále bolo opäť jednoznačnou záležitosťou pre Michala Miškolciho a od tretej jazdy si náskok udržiaval a postupne zvyšoval až na 3 kolá v cieli s výkonom 100,6 kôl.
Vynikajúco jazdila Laura Šarlinová, ktorá bola po tretej jazde na 3. pozícii. Potom začala strácať a finále dojazdila na 6. mieste s 94 kolami. Pekný súboj predvádzal Alex Lacúch s Ľubom Kameništiakom. Alexovi išlo o to predbehnúť Ľuba a dostať sa na celkové druhé miesto v seriáli. Alex skončil nakoniec druhý s 97,4 kolami a Ľubo by musel skončiť až dve miesta za ním. Skúsený Ľubo však útokom dokázal odolať až do ciela a s výkonom 96,2 kôl obsadil tretie miesto. Štvrtý dojazdil Andrej Kameništiak s 94,6 kolami a piaty Igor Bukový s 94,4 kolami.

Týmito pretekmi skončil prvý seriál verejných pretekov a konečné poradie je nasledovné:
Absolútne poradie:                   Body
1.   Michal Miškolci                      243
2.   Ľubo Kameništiak                 163
3.   Alex Lacúch                          154
4.   Adam Drška                          109
5.   Tomáš Kameništiak                97
6.   Branislav Blahušiak                88

Veková kategória do 15 rokov:
1.    Adam Drška                         250
2.   Laura Šarlinová                     173
3.   Lea Švabčíková                      51 

Veková kategória do 10 rokov:
1.   Tomáš Škrabák                     186
2.  Evka Miškolciová                  108
3.  Riško Grígel                            43

12. Verejné preteky - Carrera Le Mans 1/24 - 1.4.2017

Predposledné preteky 1. seriálu Verejných pretekov sú už za nami a celková tabuľka poradia už nadobúda konečné rysy.
Po 12. pretekoch je v čele už neohrozene Michal Miškolci s 236 bodmi, druhé miesto zatiaľ drží Ľubo Kameništiak so 148 bodmi, ktorého však ešte môže predbehnúť Alex Lacúch so 136 bodmi. Ak Alex posledný pretek s formulkami vyhrá a Ľubo skončí na 4. mieste a nižšie, tak Alex získa celkové 2. miesto v seriáli. Poradie na 4. až 7. mieste je stále veľmi tesné a posledný pretek to určite poriadne zamieša. Ale poďme k preteku.

Kvalifikácia
pekne gradovala a rekord v kategórii 7,926 s, ktorý držal Ľubo Kameništiak zo 4. februára prekonali hneď 4 pretekári. Najprv Andrej Kameništiak rekord zlepšil na 7,920, po ňom Tomáš Kameništiak 7,879 s, potom Adam Drška 7,854 a nakoniec famózny Michal Miškolci spečatil najrýchlejšie kolo s Audi na oranžovej na 7,784 s.

Semifinále B
na 6 x 2 min s prevahou vyhral Ľubo Kameništiak s výkonom 76,2 kôl pred Mirom Škrabákom 72,6 kôl a Laurou Šarlinovou 70,3 kôl. Do finále postúpil len víťaz tohto finále.

Semifinále A vyhral Michal Miškolci s výkonom 80,2 kôl pred Tomášom Kameništiakom 78,7 a skvelo jazdiacim Braňom Blahušiakom 74,1.

Finále už bolo ako obvykle veľmi rýchle, hektické a poradie sa neustále menilo. Jeho priebeh nebudem komentovať. Pozrite si graf vývoja finále, ktoré vyzerá ako Londýnske metro, a pochopíte.
Treba však opísať tri najdôležitejšie momenty.
Do konca 4 jazdy bol neohrozene v čele Alex Lacúch. 5. jazda so šmýkajúcicm Audi na zelenej mu však nesadla prepadol sa o tri miesta ale poslednou jazdou nakoniec vybojoval 3 miesto s výkonom 116,2 kôl.
Vynikajúci finiš predviedol Tomáš Kameništiak, ktorý v posledných 2 jazdách dokázal neuveriteľné - z posledného miesta so stratou 4 kôl sa vyšplhal na 2. miesto v cieli!
Tomáš vo finále najazdil 118,3 kôl, čo predstavuje 2,64 km a od víťazstva ho delili len 4 metre v cieli...
Víťazom sa stal opäť Michal Miškolci s výkonom 118,5 kôl, hoci bol po 2. jazde na poslednom mieste, ale sústredeným výkonom v ďalších jazdách sa predral až na 1. miesto pred poslednou jazdou. V poslednej jazde si už len kontroloval náskok pred Tomášom Kameništiakom.

Posledný pretek seriálu ideme za 3 týždne s GP Racer 1/32.
Udržte sa v prvej šestke absolútneho poradia a vyhrajte vecné ceny!

11. Verejné preteky - GT Light 1/32 - 18.3.2017

Mimoriadne rýchly pretek, mnohí pretekári si zlepšili svoje rekordy v kvalifikácii. Časy pod 6 sekúnd začínajú byť štanardom!
Pomohlo k tomu aj vylepšenie modelov novými zadnými ložiskami z kvalitného plastu (Jeem Racing), upravenie zadných pneumatík a zväčšenie rozchodu predných kolies.
V kvalifikácii sme zaznamenali 6 zlepšených osobných rekordov na 1 kolo. Posledný jazdil Michal Miškolci a časom 5,773 s kvalifikáciu vyhral. Najvýraznejšie zlepšenie zaznamenal Miroslav Škrabák, ktorý svoj starý čas 6,776 zlepšil na 6,311, čo ho vynieslo z 21. na 9. miesto v tabuľke rekordov.
Semifinále za jazdilo v dvoch skupinách po piatich. Semifinále B vyhral Vlado Rolík s výkonom 52,2 kôl a do finále postúpil len on.
Semifinále A vyhral Michal Miškolci výkonom 54,3 kôl pred Ľubom Kameništiakom 53 kôl.
Vo Finále už dominovali traja pretekári Lacúch, Drška a Miškolci. Po prvých dvoch jazdách bol včele Alex Lacúch, na ktorého sa doťahoval Adam Drška s Michalom. Výborne sa držal Vlado Rolík, ktorý mal stratu len 1 kola. Po tretej jazde, na červenej, sa však Alex prepadol na tretie miesto, ktoré si aj s Vladom držali do konca 4. jazdy. Michal si udržal prvú pozícii až do konca preteku. Piata jazda na červenej bola osudnou pre Adama a prepadol sa z 1. až na 4. pozíciu. V tom čase bol Alex s Vladom na výbornom 2 mieste a o celkovom poradí nakoniec rozhodla až posledná jazda.
Alex Lacúch na žltej zajazdil famóznych 19 kôl ale na Michala mi chýbalo ešte 1 kolo a tak skončil nakoniec druhý. Nešťastná červená ukončila nádeje Vlada na stupne víťazov a so 16 kolami skončil nakoniec štvrtý. Adam Drška solídnym výkonom na zelenej si nakoniec vybojoval 3. miesto. Ostatní dvaja finalisti Ľubo Kameništiak a Igor Bukový nestačili pekelnému tempu finále, a už od jeho začiatku strácali kontakt s vedúcou štvoricou pretekárov. Ľubo skončil napokon piaty a Igor šiesty.
Celkové poradie seriálu sa nezmenilo. Len Vlado Rolík si polepšil o 1 pozíciu a dostal sa na 8. miesto.

Do konca seriálu zostávajú 2 preteky. Najprv sa jazdia Le Mans 1/24 a posledný pretek sa ide s Formulami GP Racer 1/32.
Nezabudnite, prví šiesti v absolútnom poradí získavajú vecné ceny!

10. Verejné preteky - GP Formula Racer 1/32

Ďalšie verejné preteky mali zodpovedať otázku - Podarí sa Alexovi poraziť Michala a získať potrebných 25 bodov do celkového poradia seriálu?
Už kvalifikácia ukázala, že Alex sa na preteky dobre pripravil a zajazdil 2. najrýchlejší čas 6,574 s, keď kvalifikácii dominoval Braňo Blahušiak s časom 6,408 s. Posledný však na štart nastúpil Michal a v poslednom kole minútovej kvalifikácie sa mu podarilo zajazdiť najrýchlejšie kolo a časom 6,353 s postupoval do semifinále ako najrýchlejší. Smolu v kvalifikácii mal Vlado Rolík, ktorý počas nej zmenil dráhu a počitačový systém registruje len dráhu, na ktorej sa odjazdilo prvé kolo a tak nezaznamenal žiadny čas a do semifinále postupoval z nevýhodnej poslednej pozície.
Semifinále sa jazdilo v dvoch skupinách na 6x2 minúty. V semifinále B boli 5 pretekári a na Semifinále A nastúpili 4 pretekári, aby mali väčší počet nasadzovačov.
Semifinále B vyhral napriek nevýhodnej štartovacej pozícii Vlado Rolík s výkonom 94,3 kôl pred Mirom Škrabákom 91,2 kôl. Obidvaja postúpili do finále. Nepodarilo sa to však Laure Šarlinovej, nováčikovi Jakobovi Rolíkovi a víťazovi kategórie do 10 rokov Tomáškovi Škrabákovi.
Semifinále A patrilo Alexovi, ktorý nenechával nikoho na pochybách, že s útokom na Michala to dnes myslí vážne, a vyhral ho výkonom 102,1 kôl. Michal skončil necelé kolo za ním 101,7 kôl a Braňo skončil tretí s výkonom 96,7 kôl.
Finále sa jazdilo na 6x3 minúty.
Po prvej jazde bol v čele Michal pred Alexom a Vladom. V druhej jazde však Michal na červenej stratil 2 kolá a do čela sa dostal Alex o 1 kolo pred Vladom. Nasledujúca jazda na zelenej však Michalovo mimoriadne sadla a prevzal vedenie o 1 kolo pred Alexom a Vladom. Odvtedy si Michal držal tesnú 1. pozíciu až do cieľa a najazdil 156,3 kôl. Alex nakoniec zaostal len o necelé 1 kolo za Michalom s výkonom 155,5 kôl. Posledná jazda Vladovi na žltej (21 kôl) nevyšla a s výkonom 149,9 sa prepadol na 4. miesto. Vynikajúce 3. miesto získal po vyrovnanom výkone Braňo Blahušiak s výkonom 151,4 kôl. Adamovi sa vo finále moc nedarilo a celé ho odjazdil na 5. pozícii. Skvelé finálové umiestnenie zaznamenal i Miro Škrabák, ktorý zbieral ďalšie skúsenosti a je pretek od preteku rýchlejší. Svedčí o tom i jeho vyradenie rýchlej Laury Šarlinovej v Semifinále.
Celkové poradie seriálu sa takmer nezmenilo, len Adam Drška postúpil na 4. miesto.
Počas celých pretekov sa formulky držali statočne, ale po 4 pretekoch už na nich vidieť, že dostali riadne zabrať. Napriek novým predným spoilerom a držiakom zadných krídel, ktoré sa osvedčili, je na nich stále viac a viac roboty. Verím však, že za 3 týždne, keď sa zrejme znova dostanú na rad, budú už opäť v plnej kondícii.

9. Verejné preteky - Carrera DTM 1/32 Open

Ak by niekto nevedel, prečo je v názve pretekov Open, znamená to, že popri modeloch skutočných automobilov, jazdiacich seriál pretekov DTM je povolený aj štart automobilov v triede GT3 a GT2. Tieto preteky boli simuláciou pretekov seriálu Grand Prix 2017 Carrera DTM 1/32 Open, ktoré začíname jazdiť už od 25. marca 2017. Čaká nás seriál 18 pretekov, tak sme chceli získať predstavu či modely, časový harmonogram, systém preteku a pravidlá sú vyhovujúce pre takúto súťaž. Prvýkrát sa jazdilo s vlastnými modelmi pretekárov, 4 modely boli zapožičané.
No a teraz k pretekom. Myslím, že nepreženiem ak poviem, že šlo o najlepšie preteky v tomto roku. Štrnásť pretekárov na štarte, vrátane pretekárov z Púchova a Dolného Kubína, rekord trate v kvalifikácii, najväčší počet kôl zajazdených vo finále, spravodlivejšie hodnotenie výsledkov.
Už kvalifikácia ukázala, že modely Carrera DTM 1/32 na 14V sú mimoriadne rýchle. Najprv Adam Drška so starostlivo pripraveným Mercedesom DTM Petronas zlepšil svoj absolútny rekord dráhy z času 6,000 s na 5,975 s. Potom však na štart nastúpil Michal Miškolci a so svojim BMW M3 DTM Exide zaklincoval nový rekord trate v neuveriteľnom čase 5,644 s!
Po kvalifikácii sa modely uložili do uzavretého depa a odtiaľ boli pretekárom vydávané 1 min pred štartom svojich jázd.
Nasledovali 3 semifinálové jazdy na 6 x 2 min.
Semifinále C vyhral Martin Kumičák z Púchova s počtom kôl 105,1 pred prekvapujúcim Miroslavom Škrabákom 87,1 kôl.
Semifinále B bolo plne v réžii stále sa zrýchľujúceho Andreja Kameništiaka s výsledkom 99,7 kôl pred svojim bratom Tomášom s 95,8 kolami. Keďže do finále postupovali celkovo 12 pretekári, ďalší dvaja Braňo Blahušiak i Laura Šarlinová už vedeli, že nebudú medzi vypadávajúcimi a účasť vo finále majú istú. Len či to bude Finále A alebo B v tej chvíli ešte nevedel nikto.
Semifinále A však už bolo poriadne rýchle a prví traja postupovali do Finále A ako najrýchlejší. Michal Miškolci so 112,6 kolami postupoval do Finále A ako 1., Adama Drška 109.5 kôl ako druhý a Igor Bukový 106,5 kôl ako tretí. Štrvtý postupujúci bol víťaz semi C Martin Kumičák 105,1 kôl, piaty Alex Lacúch 104,2 a šiesty finalista A bol Ľubo Kameništiak 100,5 kôl.
Po 2 hodinách od začiatku preteku nastúpili pretekári do Finále B na 6 x 3 minúty. Celkovým víťazom sa mohol stať ktokoľvek z tuctu súťažiacich v obidvoch finále.
Finále B sa začalo kryštalizovať až po druhej jazde zo šiestich, keď sa na čele usadil Vlado Rolík a pozíciu spoľahlivo držal až do predposlednej jazdy. Hneď za ním si pozície postupne striedali Andrej Kameništiak s bratom Tomášom. Ďalší dvaja finalisti Braňo Blahušiak a Laura Šarlinová postupne strácali kontakt s vedúcou skupinou a Miroslav Škarábak sa trápil so strácajúcou sa adhéziou prenajatého Ferrari 458. Rozuzlenie v čele preteku padlo až v poslednej jazde, keď vedúci Vlado Rolík na červenej dráhe znervóznel, stratil 4 kolá a prepadol sa na 3. miesto s výsledkom 148,8 kôl. V posledných dvoch jazdách naopak zrýchlil Tomáš Kameništiak a vyhral finále B s výsledkom 152,7 kôl. Andrej istou jazdou dojazdil na druhom mieste s počtom kôl 149,3 kôl. Či to bude stačiť na dobré umiestnenie v celkovom poradí sme vtedy ešte nevedeli.
Do finále A nastúpila šestica najrýchlejších semifinalistov. Napriek tomu, že Michal začal na nepríjemnej červenej, nenechal nikoho na pochybách, že dnešný deň patrí jemu a jeho modelu. Po prvej jazde získal náskok 1 kola, po druhej ho zvýšil na 2 kolá a po tretej jazde už len udržiaval náskok štyroch kôl pred svojimi prenasledovateľmi, ktorý v závere ešte zvýšil na 6 kôl s celkovým výsledkom 171,3 kôl.
Výborne začal i Alex Lacúch so svojim novým Porsche RSR GT3, keď po druhej jazde sa držal na skvelej 2. pozícii. Následná jazda na oranžovej a bielej mu ale nesadli a postupne sa prepadol až na 5. miesto v cieli so 156,4 kolami.
Skvelý súboj zvádzali Adam Drška s Igorom Bukovým, keď si po tretej jazde navzájom menili 2. a 3. pozíciu až do konca pretekov. Úspešnejší záver mal nakoniec Adam, ktorý dojazdil na výbornom 2. mieste s výsledkom 165 kôl i vďaka tomu, že Igor sa potrápil na červenej a klesol o 1 kol za Adama. 
Druhý muž celkového poradia Ľubo Kameništiak dojazdil na výbornom 4. mieste s výsledkom 158,4 kôl a Martin Kumičák spoľahlivo dokrúžil na 6. mieste so 153,4 kolami.

Celkové poradie seriálu Verejených pretekov sa na prvých 3 miestach nezmenilo. Michal zvýšil svoj náskok na 161 bodov pred Ľubom 126 bodov a Alexom 85 bodov.

Myslím, že preteky dopadli dobre. Už sa teším na 1. preteky seriálu Carrera DTM, kde uplatníme i niektoré zlepšenia, na ktoré sme prišli počas týchto pretekov. Sledujte webovú stránku týchto pretekov GRAND PRIX 2017 Carrera DTM .

8. Verejné preteky - Carrera Le Mans 1/24 - 25.2.

Veľké modely, pretekanie v protismere, 15 pretekárov na štarte, 6 nových pretekárov .
Neľútostné súboje už od samého začiatku. Skutočne veľké modely v mierke 1/24 nemajú pri jazde okolo seba moc priestoru. O to bolo náročnejšie sa vysporiadať s bezpočtom predbiehaní, blokovaní či vyhadzovaní.
Kvalifikácia tentokrát gradovala, pretože najvyššie postavení pretekári v seriáli štartovali poslední. Vyhral ju víťaz minulého preteku Alex Lacúch časom 8.111 s len o 0,007 sekundy pred stále zrýchľujúcim sa Vladom Rolíkom a o 0,013 sekundy Andrejom Kameništiakom. Víťazstvo Alexa bolo o to cennejšie, že pri kvalifikácii bolo obtiažne správne určiť, s ktorým autom ju treba jazdiť.
Trojicu semifinálových jázd na 6x2 minúty zahájila trojica nováčikov v semifinále C, ktoré vyhral Patrik Zrubec s počtom kôl 70,3. Semifinále B bolo už plne obsadené šesticou skúsených pretekárov. Najlepšie ho zvládol Ľubo Kameništiak s počtom kôl 76,5 pred Braňom Blahušiakom 74,4 kôl a Adamom Drškom 71,9 kôl. Či im tieto výsledky budú stačiť na postup do finále však ešte nevedeli, pretože po nich nastúpovali do semifinále A šiesti najrýchlejší pretekári z kvalifikácie.
A treba povedať, že najrýchlejšia šestica sa v semifinále rozbehla neskutočne rýchlo. Už prvá jazda naznačila, že všetci majú reálnu šancu postúpiť do finále. A skutočne sa tak aj stalo, s výnimkou Laury Šarlinovej, ktorej sa nedarilo a svoje miesto prenechala Ľubovi Kameništiakovi, ktorý sa napokon ako jediný semifinalista B dostal do finále. Semifinále A prekvapujúco vyhral ešte len na svojom druhom preteku Vlado Rolík s počtom kôl 81,3 pred Michalom Miškolcim 80,5 kôl a Tomášom Kameništiakom 79,1 kôl. Príjemným prekvapením bol aj postup nováčika Andreja Kameništiaka do finále.
Vo finále opäť dominoval Alex Lacúch, ktorý sa držal na čele počas prvých dvoch jázd. Po tretej jazde ho však dobehol Ľubo i Tomáš Kameništiak a všetci traja sa usadili na špici preteku. Po nasledujúcej jazde sa však vývoj preteku už začal profilovať. Tomáš si prvé miesto držal, Ľubo stratil 1 kolo a a Alex 2 kolá, ktorého však už dobehol Michal. V 5 jazde sa Alex s ľubom prepadli ešte viac, čoho využil Michal a dostal sa na druhé miesto. Pred poslednou jazdou bolo poradie na prvých 2 miestach viac menej jasné, lenže tretie miesto okupovali hneď traja pretekári - Ľubo, Alex a Vlado Rolík, ktorý ku koncu preteku zrýchlil. Z tejto trojice si najleošie nervy zachoval Vlado Rolík a svojim najlepším výkonom 21 kôl na bielej dráhe si vybojoval 3. miesto s počtom kôl 120,7. Prvú pozíciu obhájil Tomáš Kameništiak s výkonom 122,8 kôl, Michal Miškolci dojazdil na výbornom 2. mieste s počtom kôl 121,3.  Štvrtý skončil napokon Alex Lacúch 118,2 kôl, piaty Ľubo Kameništiak 116,4 kôl a šiesty Andrej Kameništiak 113,3 kôl.
Celkové poradie seriálu sa na prvých 3 miestach nezmenilo. Po 8. pretekoch vedie Michal Miškolci s počtom bodov 136, druhý je Ľubo Kameništiak 114, tretí Alex Lacúch 75 a na štvrté miesto sa vyšvihol Tomáš Kameništiak 73. Výborný postup zaznamenal Vlado Rolík, ktorý sa z 21. miesta dostal na vynikajúce 9. miesto.
Výborné preteky, výborná atmosféra, ktorú sme si užívali i po pretekoch testovaním modelov DTM na úvodné preteky nového seriálu Grand Prix 2014 Carrera DTM 1/32 Open, ktoré začínajú už v marci.


7. Víkendové preteky - Formula GP Racer 1/32 - 18.2.

Neskutočne rýchly pretek i zásluhou povoleného vyššieho napätia 14V. A všetci pretekári to náležite využili.

Výsledky vyššej rýchlosti modelov sa prejavili hneď na začiatku preteku. Najprv v tréningu prišli všetky modely o svoje zadné krídla (i náhradné) a v Lap Time padali rekordy jeden za druhým.
Všetci pretekári si tak vylepšili vlastné maximum a na špici tabuľky rekordov sa usadil Adam Drška s neskutočným časom 6,000 s na 1 kolo.

Po kvalifikácii nasledovalo semifinále B. Tu sa na čele usadil a do konca neopustil 1. priečku famózny Vlado Rolík, ktorý bez akéhokoľvek tréningu a kvalifikácie dokázal vyhrať semifinále B so slušným výsledkom! Vidieť, že skúsenosti so skutočnými závodnými automobilmi v medzinárodných pretekoch sa dajú zúročiť aj v modelárskom súťažnom športe.

Semifinále A vyhral Ľubo Kameništiak s výsledkom 49,6 kôl a spolu so všetkými semifinalistami A sa dostali do finálového preteku.

Vo finále už išlo do tuhého. Hneď po prvej jazde sa na čele usadil famóznym výkonom 18 kôl na bielej Alex Lacúch. Po ďalších dvoch jazdách ho však dobehol Igor Bukový a obaja dominovali finále. Štvrtá jazda bola pohromou pre všetkých finalistov s výnimkou Igora, ktorý 17 kolami na zelenej sa udržal na špici, kým všetci ostatní stratili 2 až 3 kolá. Potom však prišla pre Igora pohroma na modrej a žltej, kde formuly moc nezatáčajú, Igor stratil 4 kolá a prepadol sa až na 4. miesto. Najlepšie to využili Ľubo Kameništiak s Braňom Blahušiakom a výsledkami 17 a 16 kôl poskočili na 2. a 3. miesto. Výkonom 16 a 16 kôl v posledných dvoch jazdách sa Alex dostal do čela preteku a vďaka svojmu náskoku s predošlých jázd preteky vyhral. 

Gratulujem Alexovi Lacúchovi k jeho prvému víťazstvu v absolútnom poradí. Plná bodová nádielka 25 bodov ho vyšvihla na 3. miesto v priebežnom poradí seriálu Víkendových pretekov za Michala Miškolciho a Ľuba Kameništiaka. Alex je pretek od preteku rýchlejší a už sa teším na jeho súboje s dominujúcim Michalom.

6. Víkendové preteky - GT Light 1/32 - 11. február

Vynikajúce preteky, noví pretekári, neúčasť Squadry Azzurri klanu Kameništiakových. Ale pekne odzačiatku.

Už kvalifikačný LapTime, ktorým pretek štartoval, nazanačil, že pôjde o výnimočný pretek. Najprv Michal zajazdil výborný čas 6,589 s a usadil sa na čele kvalifikácie. Ak si niekto myslel, že to tak už zostane, veľmi sa mýlil. Postaral sa o to Adam Drška, ktorý je pretek od preteku rýchlejší. Prekonal Michala a časom 6,566 sa dostal na 1. miesto. No o najväčší šok sa postaral úplný začiatočník, ešte len 12 ročný Marian Horváh. Zvolil si zelenú dráhu, na rozdiel od Michalovej žltej a vynikajúcou jazdou zaklincoval víťazstvo časom 6,553 s, ktoré už mu nikto nevzal!
Marian bol čiernym koňom pretekov a potvrdil svoje mimoriadny talent.

Deviatka súťažiacich sa potom postavila na štart semifinále B a A. Jazdilo sa na 6 x 2 minúty a semifinále B vyhral Matúš Paľovčík s počtom kôl 82,1 a vyhral kategóriu do 10 rokov. Do finále však postúpili len semifinalisti A, keď i posledný v ňom, Igor Bukový, zajazdil 92,7 kôl.

Finále bolo dominanciou Michala Miškolciho, ktorý sa po druhej jazde usadil na čele a náskok 2 kôl si udržiaval až do konca pretekov. Po vyrovnanej jazde druhý skončil Alex Lacúch, pre ktorého to bolo doteraz najlepšie umiestnenie vo finále. Vynikajúci záver predviedol Adam Drška, ktorý sa z piateho miesta po 3. jazde vyškriabal na celkovú tretiu pozíciu. Keby sa jazdilo dlhšie, určite by robil veľké problémy prvým dvom finalistom. Štvrtý skončil Igor Bukový, piaty vynikajúci Marian Horváth, zbierajúci skúsenosti. Veľmi rýchla Laura Šarlinová finále psychicky nezvládla i napriek úspešnému odvracaniu mnohých predbiehacích manévrov zo strany Mariana. Pokojnou jazdou by dosiahla podstatne lepšie výsledky.

V celkovom poradí si Michal upevnil prvú pozíciu a so 118 bodmi je na čele seriálu pred Ľubom Kameništiakom s 86 bodmi. Polepšil si Adam Drška postúpením na 4. priečku celkového poradia a upevnil si 1. pozíciu v kategórii do 15 rokov. V rebríčku postúpil i Alex Lacúch, ktorý sa usadil na 7. priečke. Zaujímavá situácia nastala v kategórii do 10 rokov, kde máme na 1. priečke hneď trojicu pretekárov so 43 bodmi.

5. Víkendové preteky - LMP 1/24 - 4.2.2017

5. Víkendové preteky
Veľmi vzrušujúce preteky odjazdili pretekári túto sobotu. Skrotiť veľké a ťažké modely skutočných pretekárskych automobilov v mierke 1/24 nebolo vôbec jednoduché a bolo treba úplne zmeniť jazdný štýl v porovnaní s predchádzajúcimi pretekmi. Všetci súťažiaci to však bravúrne zvládli a verím, že im pretek priniesol výbornú zábavu.
Lap Time na 1 kolo vyhral Ľubo Kameništiak. Ako jediný prekonal hranicu 8 sekúnd a dosiahol vynikajúci čas 7,926 s.
Podľa výsledkov LapTime boli pretekári rozdelení do dvoch semifinálových skupín, ktoré sa tentokrát jazdili na 6x2 minúty. Najprv jazdila skupina B. Vyhral ju Alex Lacúch a s počtom kôl 62,7 postúpil ako jediný z tohto semifinále. Smolu mal výborne jazdiaci Peter Grígel, ktorému účasť vo finále unikla o 1 kolo.
Semifinále A bola už iná šálka kávy, pretože z neho postúpilo do finále hneď pätica jazdcov. Vyhral ho Tomáš Kameništiak s počtom kôl 70.
Vo finále sa stretli najlepší pretekári víkendu. A treba povedať, že malo prekvapujúci úvod, keď sa na čele usadili Braňo Blahušiak a Adam Drška a nechali za sebou i skúseného pretekára Ľuba Kameništiaka. Ich heroický výkon však trval len do 4. jazdy, keď sa na nich dotlačila rýchla trojka Igor Bukový, Tomáš a Ľubo Kamištiakovci, ktorí svoje prvé tri pozície už do konca pretekov udržali. Posledná jazda rozhodla o víťazovi, ktorým sa stal Ľubo Kameništiak o jedno jediné kolo pred Tomášom Kameništiakom. Tretí skončil výborne jazdiaci Igor Bukový, ktorý končil na nepríjemných dráhach bielej a červenej. Štvrtý skončil Braňo Blahušiak, piaty Adam Drška a šiesty nešťastný Alex Lacúch, ktorý stratil 5 kôl na zelenej dráhe.
Kategóriu do 15 rokov vyhral talentovaný Adam Drška a kategóriu do 10 rokov Samko Bražina, ktorý nazbieral odvahu, do preteku sa prihlásil a jazdil statočne.
Celkové poradie seriálu pretekov sa nezmenilo. V absolútnom poradí sa Ľubo s počtom bodov 86 veľmi priblížil Michalovi s 96 bodmi. Tomáš na treťom mieste síce stráca, ale k svojim 40 bodom určite do konca sezóny ešte mnohé body pridá.
Vekovú kategóriu do 15 rokov suverénne vedie Adam Drška s 87 bodmi a kategória do 10 rokov má v čele 2 pretekárov Tomáša Škrabáka a Riška Grígela so 43 bodmi.
Ďakujeme všetkým za účasť a tešíme sa na ďalšie preteky o týždeň s modelmi GT Light 1/32.

4. Víkendové preteky - Formula GP Racer 1/32 - 28.1.2017

Krásne počasie na Martinských holiach spôsobilo nižšiu účasť na našich pretekoch. Finálové boje boli však o to napínavejšie ako doteraz. Sme radi, že naše preteky obohatil i dlhoročný reprezentant martinských automodelárov Igor Bukový, ktorý potvrdil svoje vysoké majstrovstvo i vo finále.

Populárny Lap Time, kedy sa pretekár snaží dosiahnuť najrýchlejší čas na 1 kolo vyhral Michal Miškolci s novou formulou na modrej dráhe. Tento model i dráhu si pre Lap Time zvolila  väčšina pretekárov. Prekvapila Lea, ktorá si na podiv ostatných, zrejme z recesie, vybrala červenú najťažšiu dráhu, na ktorej najviac trénovala.

Semifinále na 6x1 minútu však patrilo Ľubovi Kameništiakovi s vynikajúcim výsledkom 46,7 kola. Prezradím, že niektorí pretekári simulovali semifinálovú jazdu v tréningoch deň vopred a najlepší výsledok sa dosiahol len 43 kôl... Ako druhý do finále postupoval Michal a tretí Igor Bukový, ktorý si ešte len zvykal na malé formulky. 
Výborný výkon podal Adam Drška, ktorý oproti minulým pretekom najazdil o celé 4 kolá viac a s počtom 39,1 kôl postupoval do finále ako štvrtý.

Finále bola skutočná bitka na prvých troch miestach. Od začiatku sa vedenia ujal Igor Bukový, ktorý svoj náskok zvýšil potom, čo Michal zápasil s technickými problémami na červenej dráhe, kde stratil celé 3 kolá. V tretej a štvrtej jazde však Ľubo s Michalom začali znižovať náskok Igora a v posledných dvoch jazdách sa Igor prepadol až na 3. miesto. Zásluhu na tom mala i posledná jazda Igora na žltej, keď jeho Formula odmietala v zátačke Eau Rouge zatáčať a stratil tam 2 kolá.

Celkovým víťazom pretekov sa tak stal Ľubo Kameništiak a konečne sa mu podarilo poraziť doteraz dominantného Michala, ktorý vyhral prvé tri preteky. Tretie miesto obsadil Igor. Vynikajúci výkon podal Adama Drška na 4. mieste, ktorý zo všetkých finalistov dosiahol vo finále najlepšie zlepšenie oproti semifinále.
Braňo podal solídny výkon a Lea konečne začal zbierať skúsenosti vo finále a treba povedať, že držala sa statočne.

Ďakujem všetkým pretekárom i nasadzovačom za účasť a teším sa na ďalšie 5. Víkendové preteky, ktoré sa tentokrát budú jazdiť s väčšími modelmi Carrera v mierke 1/24!!! Takto si budete môcť poprvýkrát vyskúšať prototypy reálnych závodných automobilov z pretekov Le Mans BMW, Audi, Ferrari a Chevrolet Corvette.

3. Víkendové preteky - GT Light - 1/32 - 21.1.2017

Aj pri neúčasti mnohých pravidelných účastníkov pretekov sme zaznamenali opäť vyšší počet pretekárov na štarte. Mierne technické problémy s počítačom plne vynahradila dokonale pripravená dráha, ktorá umožnila prekonanie hneď niekoľkých rekordov dráhy. Postaral sa o to najmä Michal Miškolci, ktorý prekonal rekord času na 1 kolo v kvalifikácii ako aj celkový počet najazdených kôl v semifinále.
Vynikajúci výsledok dosiahol aj víťaz najmladšej kategórie Riško Grígel, ktorý svojim výkonom v semifinále C predbehol svojich súperov, jazdiacich "rýchlejšie" semifinále B.
Perfektný úvod do pretekov predviedla Laura Šarlinová, víťazka B- kategórie, keď si výbornú štartovaciu pozíciu zabezpečila 2. najlepším časom na 1 kolo v kvalifikácii hneď za celkovým víťazom preteku a jazdila semifinále A.
Rovanko gratulácia patrí aj Braňovi Blahušiakovi, ktorý poslednou jazdou vo finále sa dokázal predrať zo 4. miesta na 2. miesto. Pomohol k tomu i fakt že dovtedy jazdiaci Peter Grígel na výbornej 2. pozícii jazdil poslednú jazdu na nepríjemnej červenej, kde neuveriteľne stratil 4 kolá.
Výborné preteky, výborné výsledky, teším sa na 4. preteky s náročnejšími Formulami GP Racer 1/32.

2. Víkendové preteky - GP Racer - 1/32 - 14.1.2017

Väčšia účasť, vyššie nasadenie, nové modely.
Takto by sa dali charakterizovať sobotňajšie preteky, ktoré boli jedným z celoročného seriálu pretekov.
Atraktívne na pretekoch bola skutočnosť, že sa jazdilo s modelmi Scalextric GP Racer 1/32, ktoré boli špeciálne pripravené pre tieto preteky. Karosérie modelov boli nafarbené podľa drážky, na ktorej jazdili a pre zlepšenie jazdných vlastností boli dovážené 5 gramovými Wolframovými závažiami.
Jedinečné na pretekoch bola i skutočnosť, že ich úspešne odjazdili i súťažiaci, ktorí na dráhe jazdili vôbec poprvýkrát.
Celé preteky klapali perfektne, výsledkové listiny z každej časti pretekov boli k dispozícii okamžite a prví traja pretekári z každej vekovej kategórie získali cenné poháre a sadu 6 žetónov JEEM RACING na bezplatné 30 minútové jazdenie.
Sympatické na prístupe pretekárov bolo, že mnohí zostali jazdiť na dráhe i dlho po pretekoch...
Ďalšie preteky zase o týždeň. Prekonáme rekord účasti?

1. Víkendové preteky - GT Light - 1/32 - 7.1.2017

Prvé sobotňajšie preteky sú za nami. Preverili sme v ňom modely, dráhu, riadiaci systém SpyTech i ozvučenie. Všetko fungovalo.
Celkovým víťazom pretekov sa stal Michal Miškolci.
Víťazi v jednotlivých kategórách získali body, ku ktorým sa im budú pripočítavať body zo všetkých pretekov v tomto roku, ktoré absolvujú. Prví šiesti pretekári na konci každého roku budú odmenení vecnými cenami.
GRATULUJEME!
Ďalší pretek zase o týždeň :)

© 2016 JEEM RACINGVšetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky