Celkové poradie seriálu Grand Prix Martin 2018

6. Grand Prix Martin 2018
27. október 2018

O jednotlivých víťazoch seriálu Grand Prix Martin 2018 rozhodli až posledné preteky. Účasť bola skromná ale zúčastnili sa ich všetci hlavní favoriti s výnimkou Alexa Lacúcha. Preteky boli zároveň výborným testom pred blížiacimi sa poslednými pretekmi seriálu Majstrovstiev Slovenska, ktorí sa jazdia v Martine. A že to zobrali všetci mimoriadne zodpovedne svedčia aj novo vytvorené úžasné rekordy dráhy vo všetkých 3 kategóriach. Napriek tomu, že väčšina pretekárov musela narýchlo upravovať modely kvôli nízkej svetlosti pod modelmi pri technickej kontrole.

Kategória DTM
 
Po poslednej GP sa očakávalo opätovné víťazstvo Michala Miškolciho s novým Mercedesom. Zabudlo sa však na Braňa Blahušiaka, ktorý si ho rovnako obstaral a celý týždeň testoval. V sobotu ráno na štarte však všetkých prekvapil, keď na technické preberanie priniesol svoje staré žlté BMW ale s motorom s Mercedesa. To, čo potom predvádzal privádzalo prítomných do úžasu. Časy na jedno kolo bežne pod 5 sekúnd sme tu ešte nemali...
1. Braňo Blahušiak 208,72 kôl R rekord prekonaný o 7 kôl!!!
2. Michal Miškolci 203,88 R
3. Ľubo Kameništiak 194,56 kôl

Kategória C
Ďalší famózny výkon dňa predviedol Michal Miškolci. Zrejme si konečne správne nastavil gombíky na ovládači Slotit a s rýchlym NIssanom R89C, ktorý bol pripravený mimoriadne dobre, zaklincoval v troch jazdách 38 kôl. Nečudo, že rekord dráhy prekonal rovno o 10 kôl, kým druhý Braňo len o 3 kolá...
1. Michal Miškolci 225,42 kôl
2. Braňo Blahušiak 218,48 kôl
3. Igor Bukový 215,10 kôl

Kategória DTM Evo
Precízne pripravený model a výborná stratégia, keď v poslednej jazde predbehol dovtedy vedúceho Igora Bukového zabezpečila Braňovi Blahušiakovi posledné víťazstvo v tejto sezóne GP Martin a víťazstvo v seriáli GP Martin 2018
1. Braňo Blahušiak 216,52 kôl R 
2. Igor Bukový 213,16 R
3. Michal Miškolci 206,62 kôl 

5. Grand Prix Martin 2018
29. september 2018

Kategória DTM
Michal s novým Mercedesom potvrdil významný potenciál nových podvozkov nových Mercedesov ako i ich motorov E200. Kategóriu DTM vyhral v novom rekorde dráhy 201,558 kôl.
1. Michal Miškolci 201,58 kôl R
2. Miškolci Jozef 188,38 kôl
3. Blahušiak Braňo 185,2 kôl

Kategória C
Braňo Blahušiak potvrdil svoju dominanciu so svojim Nissanom  a presvedčivo zvíťazil v novom rekorde dráhy, síce len pol kola pred Jozefom Miškolcim a jeho synom Michalom na pomalšom Porsche. Vyzerá to tak, že Nissany zrejme v tejto kategórii budú dominovať aj v budúcnosti.
1. Braňo Blahušiak 214,8 kôl R
2. Jozef Miškolci 214,44 kôl
3. Michal Miškolci 206,04 kôl

Kategória DTM Evo
Michal mal pre túto kategóriu pripravenú novú koncepciu auta, ktorá fungovala a preteky vyhral vo svojom osobnom rekorde.
1. Michal Miškolci 210,80 kôl
2. Mirko Škrabák 207,46 kôl
3. Braňo Blahušiak 204,66 kôl

4. Grand Prix Martin 2018
16. jún 2018

Mesto Martin bolo hlavným sponzorom týchto pretekov, ktoré sa jazdili krátko po MSR v rovnakých kategóriách. Aby sa to pretekárom trošku spestrilo, jazdilo sa v protismere. A dočkali sme sa mnohých prekvapení.

Kategórii DTM naplno dominoval Peter Jurík, ktorý jazdil s víťazným modelom MSR v Martine, zapožičaným od Michala Miškolciho. Ten sa kvôli školskému výletu pretekov nezúčastnil. Jeho tempu stačil len Braňo Blahušiak, ktorý skončil druhý. S odstupom dojazdil tretí Patrick Larsen tesne pred excelentným Tomášom Škrabákom s neuveriteľne rýchlym Mercedesom GT.
1. Peter Jurík            190,6 kôl
2. Braňo Blahušiak  185,9 kôl
3. Patrick Larsen      173,3 kôl

Skupinu C bravúrne ovládol Mirko Škrabák, víťaz martinských pretekov MSR tejto kategórie. Bravúrne preto, lebo večer pred pretekmi musel kompletne vymeniť podvozok modelu s "presypaním" všetkých komponentov do nového. Zvládol to výborne a navyše dokázal odolať tlaku rýchleho Patricka Larsena, ktorý s novučičkým Nissanom mu šliapal na päty. Tretí skončil Peter Jurík, ktorý takmer neštartoval, ale podarilo sa opraviť uchytenie karosérie jeho Lancie, ktoré vydržalo celé preteky. Príjemným spestrením bolo štvrté miesto Adama Dršku, ktorý s Jaguárom Michala Miškolciho exceloval vo finále B a dokázal, že to s dráhovými modelmi stále perfektne zvláda. Keby sa zúčastnil celého seriálu GP určite by bojoval o najvyššie priečky.
1. Miroslav Škrabák 200,6 kôl
2. Patrick Larsen     192,9 kôl
3. Peter Jurík           189,7 kôl

To, že Igor Bukový má rýchle BMW v kategórii DTM Evo vedeli všetci. Čakalo sa len, či to konečne pretaví aj do víťazstva. Igor nesklamal a preteky s prehľadom vyhral. Ani trojica prenasledovateľov za ním mu nestačila a zvádzala medzi sebou tuhé boje. Ako prvý z bojov odstúpil Michal Miškolci, ktorý jazdil len túto kategóriu a nerozjazdený stále vypadával. Zvyšní dvaja Braňo Blahušiak a Miro Škrabák bojovali až do posledných sekúnd poslednej jazdy. Svojou dychberúcou jazdou perfektne zakončili celý súťažný deň, pretože posledných 10 kôl jazdili stále vedľa seba a rozhodlo len to, komu po vypnutí dráhy zájde auto ďalej. Šťastnejší bol Braňo, ktorý napokon skončil len o dĺžku modelu pred Mirom...
1. Igor Bukový          204,2 kôl
2. Braňo Blahušiak  201,25 kôl
3. Miro Škrabák       201,20 kôl

Vynikajúce preteky zajazdili žiaci Patrick Larsen, nováčik Rišo Doležal a Štěpán Herbrych, z ktorých rastú skvelí pretekári.

3. Grand Prix Martin GULF 2018
19. máj 2018

Spoločnosť Gulf Slovensko zastrešila tretiu tohtoročnú Grand Prix Martin. Oceňujeme, že GULF bude i hlavným sponzorom pre nadchádzajúce preteky Majstrovstiev Slovenska, ktoré sa jazdia už 2. júna 2018.
Odjazdili sme výborné preteky, keď na štarte boli všetci prví šiesti pretekári v celkovom hodnotení seriálu. Zvyšujúca sa úroveň modelov i pretekárov umožnila prekonanie absolútneho rekordu dráhy. Postaral sa o to Braňo Blahušiak z týmu Auto Forum Martin, so svojou starostlivou pripravenou Lanciou LC2/85, keď v kategórii Skupina C prekonal doterajší rekord svojho týmového kolegu Ľuba Kamenišiaka o vyše 10 kôl. Nový rekord v počte najazdených kôl za 6x3 minúty je teraz 212,4 čo predstavuje priemerný Lap Time počas celého finále neuveriteľných 5,085 sekundy...

Kategória DTM bola plne v réžii Alexa Lacúcha s Igorom Bukovým. Ostatní finalisti nestačili ich tempu. A keďže Igor končil na červenej, víťazstvo si odniesol Alex. Tretí Braňo vďaka vynikajúcim posledným dvom jazdám sa prebojoval z piateho na tretie miesto.

1. Lacúch Alex Audi A5 DTM 191,0 kôl
2. Bukový Igor BMW M4 DTM 190,1 kôl
3. Braňo Blahušiak BMW M4 DTM 183,6 kôl 

Skupina C už od začiatku ukázala sily jednotlivých pretekárov, medzi ktorými sa odstupy ďalej už len zväčšovali. Preteky skončili v obrátenom poradí, keď Braňa neuspokojilo 3. miesto v DTM a poriadne na to zatlačil. Nestačil mu ani Igor so svojim rýchlym Nissanom. Prekvapením bolo tretie miesto Alexa, ktorý sa s Lanciou trápil, ale postupne sa zrýchľoval a udržiaval si dostatočný náskok od Patricka Larsena (4.) s pomalším motorom a Mariana Horvátha (5.), ktorý jazdil so zapožičanou víťaznou Mazdou z MSR v Revúcej.

1. Blahušiak Braňo Lancia LC2/85 212,4 kôl R
2. Bukový Igor Nissan R89C 201,4 kôl
3. Lacúch Alex Lancia LC2/85 194,2 kôl 

Kategória DTM Evo mala byť jasnou záležitosťou pre Igora Bukového, ktorý po prvých dvoch "spackaných" pretekoch seriálu sa chcel konečne prebojovať dopredu. Jeho auto jazdilo fantasticky a po prvej jazde mal náskok už celé 1 kolo pred Michalom Miškolcim a Alexom. V druhej jazde sa však jeho auto zrazu zastavilo. Kým sa prišlo na to, že problémom je vychýlený zberač, Igor stratil cca 7 kôl a prepadol sa až na 7. miesto. Igor však neskutočne zabojoval a neuveriteľnou stíhacou jazdou sa prebojoval až na tretie miesto, keď mu na víťazného Alexa chýbalo len 1,5 kola. Druhý skončil Michal Miškolci, ktorý viedol prakticky celé finále, ale poslednou jazdou na červenej, opäť, nedokázal udržať za sebou Alexa Lacúcha, ktorý ho v poslednej jazde predbehol o po kola.

1. Lacúch Alex Audi A5 DTM 203,7 kôl
2. Miškolci Michal BMW M4 DTM 203,1 kôl
3. Bukový Igor BMW M4 DTM 202,2 kôl 

Vynikajúce výkony podali i naši mladí pretekári, ktorí sa tímito pretekmi pripravujú na blížiace sa preteky Majstrovstiev Slovenska v Martine, kde majú reálnu šancu dobre uspieť.
Perfektne zajazdil Patrick Larsen a Adam Kučera, ktorí si so svojimi Mercedesmi DTM vytvoril skvelý rekord v kategórii DTM Evo výkonom cez 189 kôl. Výborný výkon podal i Majo Horváth, keď dokázal ukočírovať zapožičanú, extrémne rýchlu Mazdu. Keby jazdil i prvé tri jazdy len na 10V! najazdil by cez 180 kôl. Statočný výkon podali i bratia Herbrychovci, na ktorých modeloch však v najbližších 2 týždňoch popracujeme, aby si na MSR v pohode zajazdili.

2. GP Martin EDENPharma 2018
21. apríl 2018

Druhá Veľká cena Martina 2018 sa jazdila pod hlavičkou hlavného sponzora spoločnosti EDENPharma, ktorého výživové doplnky boli pripravené ako vecné ceny pre najlepších pretekárov.
Trinásť pretekárov na štarte, vyše dvadsať pretekárskych modelov a prekonanie rekordu dráhy potvrdili stúpajúci sa záujem o tohtoročný seriál pretekov. Preteky sa už jazdili bez kvalifikácie a pretekári boli zaradení do finálových jázd podľa priebežného poradia seriálu a výsledkov seriálu DTM z minulého roku.

Kategória DTM
Predchádzajúce suverénne víťazstvo Alexa Lacúcha nikoho nenechávali na pochybách, že Alex vyhrá i tentokrát. Avšak problémy so zadnou nápravou v tréningoch a pneumatikami počas pretekov spôsobili, že Alex sa celý čas trápil a dojazdil na 3. mieste. Vynikajúco jazdil na čele Igor Bukový s Michalom Miškolcim. Lepšiu koncovku však mal Michal a tesne zvíťazil pred Igorom. 

Kategória Skupina C
Veni Vidi Vici
Pretekom Skupiny C predchádzalo tipovanie na víťaza na facebooku. Nikto však nepredpokladal, že víťazstvo doslova všetkým uchmatne Ľubo Kameništiak. Netrénoval, model si dal pripraviť a bol nasadený do Finále B. Jazdil pekelne rýchlo, dokázal sa bravúrne vyhýbať nespočetným vypadávaniam menej skúsených pretekárov až na jeden prípad, keď mu jeho mechanik od Fiatu musel narýchlo prilepiť odlomené zadné krídlo. Ľubo prekonal rekord v tejto kategórii o 22 kôl, i vďaka "Koterbovým" ofsetovým priečkam a potom čakal na výsledok Finále A.
Vo Finále A jazdil fantasticky Braňo Blahušiak, ktorému nestačil Michal Miškolci s rýchlym Jaguárom ani Peter Jurík na skvelej Lancii. Toto finále vyhral Braňo, ale zaostal len 2,4 m za výkonom Ľuba a tak skončil druhý. Tretie miesto si zabezpečil Michal poslednou jazdou, v ktorej porazil Petra Juríka.

Kategória DTM Evo
Najvyrovnanejšia kategória a prekonaný rekord dráhy v počte najazdených kôl finále.
Miro Škrabák nejazdil prvú GP, takže štartoval vo Finále B. Vynikajúco pripravené auto v tréningoch (časy pod 4,8 s) mu perfektne fungovalo a s prehľadom valcoval všetko čo sa dalo. Najazdil celkovom 205,4 kôl, čo predstavuje nový absolútny rekord dráhy. Druhý v tomto finále Peter Jurík, dostal "nakladačku" 15 kôl. A potom Miro čakal, či ho niekto z Finále A predbehne...
Najbližšie k tomu malo viac pretekárov - pozrite záznam z priebehu finále v galérii - ale o všetkom rozhodla posledná jazda, ktorá určila konečné poradie. Dovtedy vedúci Igor Bukový v nej zajazdil 33 kôl (žltá), kým Miro Škrabák neuveriteľných 36 kôl (oranžová). Igor padol na 4. miesto. Vynikajúco jazdil Alex Lacúch, ktorý z piatej pozície doháňal stratu 3 kôl z prvej jazdy. Pred poslednou jazdou bol už druhý, ale ani výborný výkon v poslednej jazde na Mira nestačilo a Alex skončil tesne druhý. Braňo Blahušiak si výborným záverom dojazdil po tretie miesto.

DTM
1.  Miškolci Michal           BMW M4 DTM      187,8 kôl
2. Bukový Igor                BMW M4 DTM      186,2 kôl
3. Alex Lacúch                Audi A5 DTM        184,9 kôl

Skupina C
1.  Ľubo Kameništiak        Lancia LC2/85     202,1 kôl
2. Blahušiak Braňo           Lancia LC2/85    202,0 kôl    
3. Miškolci Michal             Jaguar XJR12      200,1 kôl

DTM Evo
1.  Miroslav Škrabák          BMW M4 DTM     205,4 kôl
2. Lacúch Alex                  Audi A5 DTM       204,9 kôl
3. Blahušiak Braňo           BMW M4 DTM      204,3 kôl


1. GP Martin KEXPRES 2018
31. marec 2018

Napriek nižšej účasti pretekárov i kvôli sviatkovému obdobiu sa odjazdili vynikajúce preteky a s novými modelmi boli prekonané všetky rekordy dráhy.
Výborne sa osvedčili nové výkonnejšie zdroje napájania dráhy i elektronické odpojovače dráhy. Každá dráha má teraz vlastný zdroj, ktorý disponuje napätím 15 V a prúdom 10 A.
Jazdilo sa podľa nových pravidiel, ktoré budú aplikované v seriáli Majstrovstiev Slovenska dráhových auomodelárov už na prvých pretekoch v Revúcej na konci apríla. Technické pravidlá budú zrejme mierne upravené, najmä čo sa týka svetlosti modelov DTM. Terajší 1 mm sa zrejme zníži na 0,8 mm. Výborne sa osvedčilo povolenie čistenia kolies po dvoch finálových jazdách ako aj kvalifikácia na počet najazdených kôl.
Gratulujeme víťazom v jednotlivých kategóriách. Absolutórium si zaslúži Alex Lacúch, ktorý všetkých presvedčil, že aj s Audi DTM sa dá vyhrávať a prekonávať rekordy, napriek tomu že minulý rok ju všetci považovali za absolútne nevhodný model... :)

DTM
1. Lacúch Alex            Audi A5 DTM       194,8 kôl
2. Miškolci Michal      BMW M4 DTM      186,2 kôl
3. Bukový Igor           BMW M4 DTM      183,6 kôl

Skupina C
1. Bukový Igor            Nissan R89C         180,4 kôl
2. Miškolci Michal     Jaguar XJR9          178,7 kôl
3. Blahušiak Braňo    Lancia LC2/85       174,8 kôl

DTM Evo
1. Lacúch Alex            Audi A5 DTM        204,3 kôl
2. Blahušiak Braňo    BMW M4 DTM       202,7 kôl
3. Miškolci Michal      BMW M4 DTM       195,1 kôl

© 2016 JEEM RACINGVšetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky